Stała diagnostyka zapewnia sprawność kolejowych przewozów
Epidemia koronawirusa nie wstrzymuje pracy załóg pojazdów pomiarowych. Personel stosuje niezbędne, wymagane zasady bezpieczeństwa. W tym roku Centrum Diagnostyki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za pomocą pojazdów pomiarowych planuje sprawdzić około 50 000 km torów. Zaplanowano również pomiary ultradźwiękowe szyn za pomocą wagonu defektoskopowego na blisko 13 tys. km toru. W akcji będą również zespoły wykonujące pracę za pomocą ręcznych urządzeń defektoskopowych. Wagon wyposażony w aparaturę pomiarową dSAT skontroluje urządzenia przytorowe.
Centrum Diagnostyki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. monitoruje stan torowiska i sieci trakcyjnej na terenie całego kraju. Specjaliści wykorzystują pojazdy pomiarowe i przyrządy ręczne. Uzyskane dane określają stan techniczny elementów toru, sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki. W wypadku modernizowanych tras, stanowią również podstawę do oceny jakości prac inwestycyjnych. Wykonywane są pomiary geometrii toru, pomiary defektoskopowe szyn, laserowe pomiary skrajni, pomiary zużycia drutu jezdnego sieci trakcyjnej, wykrywanie uszkodzeń elementów sieci trakcyjnej.