Do groźnie wyglądającego wypadku z udziałem tramwaju doszło we wrześniu zeszłego roku. Na tymczasowym rondzie na ulicy Energetyków w Szczecinie samochód ciężarowy nie ustąpił pierwszeństwa zjeżdżającemu tramwajowi. Pojazd typu Pesa SWING 120NaS2 o nr 811 realizował kurs linii nr 7 w kierunku pętli Turkusowa. Na szczęście uczestnikom zdarzenia nic poważnego się nie stało.
W wyniku wypadku, szkodzeniu uległa część czołowa pierwszego członu. Absorbery, szyby – czołowa i boczne, elementy poszycia, kabina motorniczego wraz pulpitem i urządzeniami elektronicznymi.
W ubiegły weekend spółka przetransportowała tramwaj z hali naprawczej w Grudziądzu do zajezdni Pogodno. Tam trwają jeszcze przeprowadzane przez wykonawcę końcowe prace naprawcze i uruchomieniowe. Wprowadzenie do eksploatacji liniowej będzie możliwe po uzyskaniu pozytywnych badań technicznych i odbiorze końcowym pojazdu.
Przy okazji przymusowego postoju w zajezdni w tramwaju wykonawca zamontuje dodatkowe siedzenia. Będzie to pierwszy z 22 tramwajów tego typu, w którym pojawi się 9 dodatkowych foteli dla pasażerów. Ta z pozoru mało istotna zmiana w pojeździe powoduje, że potrzebne są dodatkowe testy, a także rozszerzone badania techniczne. Dlatego planowany termin włączenia go do ruchu liniowego to ostatni tydzień kwietnia.
Umowę za wykonanie naprawy pokolizyjnej przewoźnik podpisał z firmą CSI INVEST Sp. z o.o. Pomimo własnego ubezpieczenia będziemy się starali, aby koszt naprawy, który skalkulował się w kwocie 723 190 zł netto. Prace zaś sfinansujemy z OC sprawcy.