Poznań nie traci jednak przyznanej na ten projekt dotacji w wysokości ok. 27 mln zł.
– Centrum Unijnych Projektów Transportowych wyraziło zgodę na przekazanie jej na rzecz MPK Poznań poprzez zwiększenie wartości dofinansowania zakupu nowoczesnego taboru tramwajowego – dodaje Mariusz Wiśniewski. – Pozostałe środki, które aktualnie w planie finansowym miasta przeznaczone są naw zadanie dotyczące ul. Dąbrowskiego zostaną przeznaczone na odnowy infrastruktury torowo-sieciowej.
Jesienią na ulicy Dąbrowskiego zostanie wyremontowane torowisko od ulicy Prusa do ulicy Kraszewskiego. Razem z tymi pracami zostanie także zmodernizowana podstacja na ulicy Janickiego zasilająca trakcję w prąd. To bardzo ważne dla zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego dla transportu tramwajowego w tym rejonie miasta.
Zmiany zajdą także w okolicach rynku Jeżyckiego. W tym roku powstanie dokumentacja projektowa przebudowy przystanków tramwajowych przy ul. Dąbrowskiego. W roku 2021 rozpocznie się budowa platform.
Dużym wyzwaniem dla miasta będzie remont torowiska w ciągu ul. por. Janiny Lewandowskiej i Dowbora-Muśnickiego (Trasa Kórnicka). Z uwagi na stan torów, obowiązywało tam ograniczenie prędkości tramwajów na łukach do 15 km/h. Odcinek ten wymaga szybkiej modernizacji, bowiem to tu skierowane zostaną tramwaje w trakcie modernizacji ronda Rataje.
Miasto planuje także uruchomić tramwaj na Naramowice. Pierwsze prace zmierzające do realizacji inwestycji już są zaplanowane. Odbędą się w rejonie ul. Roosevelta – Pułaskiego i Przełajowej.
Budowa dwóch nowych odcinków tras tramwajowych na Naramowice prowadzona będzie w dwuetapowo:
- od pętli „Wilczak” do przystanku końcowego „Błażeja” na Naramowicach,
- od skrzyżowania ulic Garbary/Estkowskiego, ulicą Szelągowską do pętli „Wilczak”.
Wartość realizacji projektu tramwajowego to prawie 264,5 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi ponad 109 mln zł.