Tramwaje

Poznań stawia na tory. Na inwestycje tramwajowe miasto wyda miliony

W czasie prac MPK Poznań wstrzyma ruch tramwajów od mostu Teatralnego do pętli: Wilczak, Połabska. Za tramwaje wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Miasto czyni starania, aby wprowadzone zmiany były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców, w szczególności poruszających się środkami komunikacji miejskiej – podkreśla Agnieszka Smogulecka.

 

Od 1 do 30 września MPK Poznań przeprowadzi modernizację podstacji zasilającej tramwaje kursujące m.in. na ul. Dąbrowskiego. Również na jesień zaplanowano wymianę nawierzchni torowej i drogowej na odcinku od ul. Prusa do ul. Kraszewskiego i na skrzyżowaniu z ul. Mickiewicza. Na przystankach tramwajowych zainstalowane zostaną także dwa nowe słupy kotwowe, na torowisku zaś wymieniona będzie lina nośna oraz drut jezdny.

W roku 2020 wyremontowanych zostanie łącznie prawie 3 km torów.

– Do tej pory ekipy pracujące przy modernizacji torowisk nie napotkały poważniejszych trudności – podsumowuje Agnieszka Smogulecka, rzecznik prasowy MPK Poznań.

 

Poza pracami zapisanymi w planie remontowym poznańskiej infrastruktury publicznego transportu zbiorowego prowadzone są prace inwestycyjne związane z korektą ronda Rataje czy budową trasy tramwajowej w ul. Unii Lubelskiej.

Jak postępują prace przy budowie nowej linii? Większość robót ziemnych zrealizowano już na początku marca. Wówczas na ukończeniu było układanie torowiska. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, inwestycja, która rozpoczęła się w lipcu 2019 r., oddana zostanie w całości na przełomie 2020 i 2021 r.

W ciągu minionych 5 lat udało się zmodernizować w stolicy Wielkopolski 17,8 km torowisk, wymieniono 36,2 km sieci trakcyjnej, 32 zwrotnice i 19,2 km kabli trakcyjnych oraz zasilających. Odnowiono także 20 przystanków i 7 podstacji zasilających sieć trakcyjną.

Dodaj komentarz