• Wprowadzenie dobrych praktyk. Warto przyjrzeć się praktykom państw, które aktywnie wspierają kolei. W wielu państwach europejskich – Niemczech, Szwajcarii czy Austrii – prowadzone są skuteczne działania zmierzające do ograniczenia ruchu drogowego i skłaniające do wyboru kolei jako alternatywnego środka transportu. Wysokość opłat drogowych niejednokrotnie sprawia, że kolej stanowi naturalny wybór. Stawki dostępu do infrastruktury drogowej w Polsce są niemal 20-krotnie niższe niż w Szwajcarii dla samochodu spełniającego normę emisji spalin EURO 5.
Powiązane artykuły
Kamienie na torach. Dzieci w rękach funkcjonariuszy SOK
Nieodpowiedzialna i niebezpieczna zabawa mogła zakończyć się tragedią. Uczniowie szkoły podstawowej układali na torach kamienie. W porę sytuację zauważył patrol Straży Ochrony Kolei, który usunął przeszkody i zadbał o bezpieczeństwo nieletnich. Do zdarzenia doszło na szlaku kolejowym Głogów – Krzepów. Funkcjonariusze z Posterunku Straży Ochrony Kolei w Głogowie podczas patrolu zaobserwowali cztery nieletnie osoby przebywające […]
Pociąg wodorowy CAF przejechał 800 km bez tankowania
Pociąg wodorowy CAF pokonał trasę z północy na południe Hiszpanii (804 km) bez konieczności tankowania. Projekt wdrożenia pojazdu realizuje konsorcjum, na które składają się m.in.:CAF, DLR, Toyota, Renfe, Adif, CNH2, IP i Stemmann-Technik. Swoją trasę testową pociąg wodorowy rozpoczął w Madrycie, zakończył zaś w Meridzie. Przejechał przez miasta Talavera de la Reina, Monfrague i Cáceres. […]
Korea wycofuje pociągi z silnikiem diesla
Do 2029 r. Korea Południowa zamierza wycofać z eksploatacji wszystkie lokomotywy spalinowe i pociągi pasażerskie z silnikiem diesla. Zdaniem prezydenta Moona Jae zmniejszy to emisję dwutlenku węgla do atmosfery o ok. 30 proc. Jak informuje portal railjournal.com, pociągi spalinowe zastąpione zostaną pojazdami EMU-250, które osiągnąć mogą prędkość 260 km/h. Flota pięciu 6-wagonowych pojazdów rozpoczęła jazdy […]




