• Wprowadzenie dobrych praktyk. Warto przyjrzeć się praktykom państw, które aktywnie wspierają kolei. W wielu państwach europejskich – Niemczech, Szwajcarii czy Austrii – prowadzone są skuteczne działania zmierzające do ograniczenia ruchu drogowego i skłaniające do wyboru kolei jako alternatywnego środka transportu. Wysokość opłat drogowych niejednokrotnie sprawia, że kolej stanowi naturalny wybór. Stawki dostępu do infrastruktury drogowej w Polsce są niemal 20-krotnie niższe niż w Szwajcarii dla samochodu spełniającego normę emisji spalin EURO 5.
Powiązane artykuły
Rząd przyjął uchwałę dot. rozwoju systemu transportowego na Podtatrzu
Rząd przyjął uchwałę ws. ustanowienia Programu rozwoju systemu transportowego na obszarze Podtatrza do roku 2030. Poza modernizacją infrastruktury komunikacyjnej, zakupiony zostanie nowy tabor kolejowy i autobusowy. Inwestycja pod Tatrami ma poprawić komfort podróży – zarówno drogowych, jak i kolejowych. Program obejmie dwa powiaty – tatrzański oraz nowotarski wraz z gminami: Zakopane, Bukowina Tatrzańska, Poronin, Kościelisko, […]
Dwa pociągi na jednym torze. O krok od katastrofy
Sekundy dzieliły dwa pociągi PKP Intercity od katastrofy. Informacja o składach pasażerskich jadących z naprzeciwka czytamy na Facebooku. Do zdarzenia doszło około godz. 11.00 pod Koszalinem. Udział w incydencie wzięły dwa składy: PKP Intercity „Żuławy” relacji Olsztyn – Szczecin oraz „Gryf” relacji Szczecin – Olsztyn, nieopodal Koszalina. W momencie zatrzymania, obie lokomotywy dzieliło ok. 100-200 […]
Kontrakt na dostawę sprzętu trakcyjnego dla linii nr 18 francuskiego metra
W oparciu o warunki ekonomiczne obowiązujące w 2012 roku projekt wyceniono na 36,1 miliarda euro. Środki na realizację pochodzą zarówno ze źródeł rządowych (podatkowych), jak i dotacji europejskich czy od inwestorów prywatnych. Post Views: 1 618




