• Wprowadzenie dobrych praktyk. Warto przyjrzeć się praktykom państw, które aktywnie wspierają kolei. W wielu państwach europejskich – Niemczech, Szwajcarii czy Austrii – prowadzone są skuteczne działania zmierzające do ograniczenia ruchu drogowego i skłaniające do wyboru kolei jako alternatywnego środka transportu. Wysokość opłat drogowych niejednokrotnie sprawia, że kolej stanowi naturalny wybór. Stawki dostępu do infrastruktury drogowej w Polsce są niemal 20-krotnie niższe niż w Szwajcarii dla samochodu spełniającego normę emisji spalin EURO 5.
Powiązane artykuły
Miliard złotych dla PKP Intercity
W Centrum Unijnych Projektów Transportowych zostały podpisane aneksy, na mocy których zwiększyło się unijne dofinasowanie dla PKP Intercity. Teraz na realizację inwestycji taborowych łączne dofinansowanie wyniesie miliard złotych. Wsparcie ze strony Unii Europejskiej umożliwiło aktywne rozpoczęcie prac nad unowocześnieniem taboru kolejowego. Do tej pory zmodernizowanych zostało 335 wagonów, które już jeżdżą po polskich torach. Duże […]
Czechy: ogłoszono konkurs na projekt terminalu transferowego VRT
Zarząd czeskich kolei ogłosił konkurs na wykonanie projektu architektoniczno-urbanistycznego na potrzeby przyszłej budowy nowego terminalu kolejowego Praga Wschód. Obiekt będzie częścią pierwszego odcinka kolei dużych prędkości w Czeskiej Republice. Terminal powstać ma poza Pragą, w pobliżu środkowoczeskiego Nehvizd. Służyć on będzie jako węzeł przesiadkowy między linią dużych prędkości VRT Praga – Brno i VRT Praga […]
Prokuratura stawia zarzuty za wypadek na przejeździe kolejowym na Podlasiu
Doprowadzenie do katastrofy w ruchu kolejowym – taki zarzut postawiła Prokuratura Rejonowa w Grajewie kierowcy, który prowadząc cysternę, wjechał na przejazd kolejowy wprost pod pociąg PKP Intercity Gdynia Główna – Białystok. Mężczyźnie grozi kara do 10 lat pozbawienia wolności. Zgodnie z Art. 173. kodeksu karnego, § 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym […]