Łącznie po jedenastu miesiącach w 2022 r. przewieziono 229,6 mln ton dóbr – o 6,5 mln (2,9%) więcej niż w 2021 r. Praca przewozowa wyniosła 57,5 mld tonokilometrów (wzrost o 6,3 mld tonokilometrów – 12,2%), natomiast poziom wykonanej pracy eksploatacyjnej wzrósł o 4,7 mln pociągokilometrów (6,3%), wynosząc ostatecznie 79,8 mln pociągokilometrów.
Powiązane artykuły
Drugim torem po Krakowie od 12 czerwca
W Krakowie PKP Polskie Linie Kolejowe kończą budowę drugiego toru dla linii średnicowej. Dwutorowa jazda na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów możliwa będzie od 12 czerwca. Obecnie przejazd po linii średnicowej w Krakowie możliwy jest tylko jednym torem. Wkrótce się to zmieni. Wykonawca kończy bowiem budowę drugiego. Układa tory, energetycy zaś wieszają sieć trakcyjną. […]
Spadła liczba skarg przesyłanych przez pasażerów [RAPORT]
W 2020 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły 944 skargi pasażerów – wśród nich 103 bezpośrednio dotyczyło sytuacji związanej z COVID-19. Ponadto konsultanci UTK udzielili pasażerom łącznie 1340 porad za pośrednictwem infolinii. Pierwszy raz od wielu lat liczba skarg przesłanych przez pasażerów nie przekroczyła tysiąca. W 2019 r. do UTK wpłynęło łącznie 1341 skarg. W […]
Szprycha nr 3 połączy Ostrołękę, Łomżę i Giżycko. Umowa na studium wykonalności podpisana
Linia zapewni skrócenie przejazdu z Warszawy: do Ostrołęki do godziny, do Łomży do 1 godz. 15 min, do Kolna – półtorej godziny, do Pisza – 1 godz. 45 min, do Orzysza do 2 godz. i do Giżycka do 2 godz. 15 min. Ponadto na dotychczasowych liniach kolejowych zwiększy się przepustowość na potrzeby przewozów regionalnych i towarowych. Według harmonogramu pierwsze roboty budowlane między Ostrołęką i Łomżą mają ruszyć w 2023 r. […]