Małopolska: zakończono prace na pierwszym odcinku, modernizowanej w ramach projektu „Podłęże–Piekiełko”, linii kolejowej 104, co pozwoli na uruchomienie stacji Rabka Zaryte i wydłużenie połączeń regionalnych (dotychczas pociągi kończą kursy na przystanku Rabka-Zdrój). Nowa infrastruktura pozwala na jazdę w górskim terenie z prędkością do 100km/h.
Pomorskie: wracają pociągi na modernizowanym odcinku Lębork – Słupsk (lk202), gdzie przez ponad trzy miesiące kursowała komunikacja zastępcza. Pasażerowie skorzystają m.in. z przebudowanych peronów w Pogorzelicach i Jezierzycach Słupskich oraz z ruchu dwutorowego pomiędzy Lęborkiem a Pogorzelicami. Co ważne – nie są planowane kolejne zamknięcia linii. W dalszym etapie modernizacja przyniesie zwiększenie przepustowości, możliwość jazdy nawet 160 km/h, a w efekcie skrócenie czasu podróży między Gdynią a Słupskiem o około 15 minut.
Warmińsko-mazurskie: przywrócony zostanie ruch pociągów spalinowych na linii Giżycko – Korsze (lk38). Zmodernizowane perony, wymiana blisko 50 km torów, nowe urządzenia sterowania ruchem i elektryfikacja poprawiają komfort oraz bezpieczeństwo przejazdów. Od 14 grudnia między Ełkiem a Giżyckiem najszybsze pociągi już na całym odcinku pojadą z prędkością do 160 km/h. Po zakończeniu wszystkich prac podróż między Ełkiem a Olsztynem skróci się o około 50 minut, a prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie z 80 do 160 km/h.
Lubuskie: w wyniku prac utrzymaniowych na linii kolejowej 358 na odcinku Gubin – Czerwieńsk prędkość maksymalna pociągów wzrosła do 100 km/h. Dzięki temu podróżni już korzystają z podróży skróconych o 20 minut.
Lubelskie: czas przejazdu pociągów z Lublina Głównego do Zamościa skróci się o 7 minut. Pociągi pojadą z pominięciem stacji w Rejowcu przez łącznicę nr 563. Trasa pociągów, które dotąd kursowały między Chełmem a Rejowcem, zostaje wydłużona do Lublina. Dzięki temu mieszkańcy Świdnika Miasta, Świdnika Wschodu, Trawnik oraz Kani zyskają dodatkowe połączenia – 8 pociągów.
Mazowieckie: dotychczas na przystanku Radom Wschodni zatrzymywało się 50 pociągów kursujących z i do Warszawy. Po korekcie rozkładu jazdy przy peronach Radomia Wschodniego dodatkowo zatrzyma się 40 pociągów Kolei Mazowieckich relacji Radom Główny – Dęblin – Radom Główny (lk26). Dzięki budowie trapezu rozjazdowego i nowym urządzeniom srk, pociągi będą mogły kursować przez stację Warszawa Centralna częściej – co 4 minuty zamiast dotychczasowych 5 minut. Odcinek Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna będzie w stanie obsłużyć do 30 pociągów w godzinie – łącznie w obu kierunkach. Od 24 grudnia oddany do użytkowania zostanie peron nr 1 na remontowanej stacji Ursus Północny.
Świętokrzyskie: od 14 grudnia pasażerowie będą mogli korzystać z nowego przystanku Mnichów, który zwiększy dostęp do pociągu na linii kolejowej Kraków – Kielce. Każdego dnia w Mnichowie zatrzyma się 30 pociągów.
Ponad 100 relacji wyjazdowych w układzie cyklicznym
W nowym rozkładzie jazdy 17 wybranych relacji obsługiwanych przez przewoźników dalekobieżnych i regionalnych zostało objętych cyklicznym układem odjazdów. Oznacza to stałe, powtarzalne minuty odjazdów pociągów na całej trasie. Cykliczne rozkłady obejmują m.in. kluczowe trasy dalekobieżne, takie jak Warszawa – Gdynia, Bydgoszcz – Lublin, Olsztyn – Poznań, Warszawa – Bydgoszcz czy Warszawa – Berlin. Z ujednoliconych końcówek minutowych skorzystają także podróżni na relacjach regionalnych, m.in. Otwock – Pruszków, Piaseczno – Zegrze Południowe, Góra Kalwaria – Warszawa Gdańska. Układ cykliczny objął również wybrane trasy transgraniczne, m.in. Goerlitz – Jelenia Góra oraz Szklarska Poręba Górna – Harrachov, zwiększając przewidywalność i spójność godzin odjazdów w różnych częściach kraju. Liczba stacji objętych system wzrosła z 63 do 108 co znacząco ułatwi pasażerom planowanie podróży oraz orientowanie się w godzinach odjazdów bez konieczności każdorazowego sprawdzania rozkładu.




