Dworce będą przyjazne również środowisku. Wykonawca wyposaży każdy z nich w oświetlenie w technologii LED wraz z automatyką sterującą. Ponadto, znajdą się tam panele fotowoltaiczne do produkcji „zielonej energii” oraz systemy BMS, sterujące urządzeniami i instalacjami w budynku. Zapewnią one optymalizację zużycia wody, energii, elektrycznej i cieplnej. Wśród zaprojektowanych rozwiązań ekologicznych znalazły się jeszcze pompy ciepła do ogrzewania budynków oraz centrale wentylacyjne z odzyskiem ciepła. Ostatnim aspektem, na który położono nacisk w inwestycjach, jest bezpieczeństwo obiektów i podróżnych. Dlatego wszystkie dworce inwestor wyposaży w nowoczesne systemy monitoringu, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamania i napadu.
Planowany termin zakończenia przebudów dworców Zubrzyk, Rytro i Barcice to początek 2023 roku. Koszt inwestycji to odpowiednio 3,36 mln zł, 6,44 mln zł i 4,22 mln zł. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe, a za projekt i wykonanie przebudów odpowiada SKB S.A.
W Dolinie Popradu zostanie przebudowanych jeszcze dziewięć dworców: Piwniczna, Piwniczna-Zdrój, Wierchomla Wielka, Żegiestów, Żegiestów-Zdrój, Stary Sącz, Łomnica-Zdrój, Młodów oraz Milik.