Ruszyły prace przy drążeniu tunelu, który połączy warszawskie stacje: Bródno ze stacją Trocka. Postęp prac tarczy śledzić można w internecie.
Tarcze drążące TBM – Marię i Annę – opuszczono do tunelu w marcu. Pierwsza – Maria – właśnie rozpoczęła pracę. Przedtem wykonano wszystkie konieczne testy systemu.
– Miesiąc temu druga linia warszawskiego metra wydłużyła się o trzy stacje na Woli, dziś w kolejny etap realizacji weszła jej rozbudowa w kierunku Bródna. Duży wkład w sukces tych inwestycji mają pieniądze z Programu Infrastruktura i Środowisko, które w prawie 55 procentach pokrywają całkowite koszty projektu. Metro Warszawskie jest jednym z największych beneficjentów unijnego wsparcia w Polsce – zaznacza minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak
Film z operacji rozruchu tarczy można zobaczyć na profilu Miasta Stołecznego Warszawy na portalu Facebook.
-Jest to kolejna inwestycja wspierana przez Unię Europejską, służąca rozwojowi szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego transportu miejskiego. Unia Europejska dąży do tego, by europejskie miasta rozwijały się nie tylko pod względem gospodarczym, ale by również zapewniały mieszkańcom godne warunki życia. Rozwój metra to inwestycja w bezpieczeństwo i w ochronę zdrowia ludzi, to bezpieczniejsze ulice i zdrowsze powietrze, dlatego cieszę się z tej kolejnej wspieranej przez UE inwestycji komunikacyjnej w Warszawie. – zaznaczył Janusz Wojciechowski, Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Całkowita wartość projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III” wynosi ponad 3,5 mld zł. Dofinansowanie z UE wynosi ponad 1,9 mld zł.
– Uruchomienie tarczy TBM „Maria” to kolejny etap rozbudowy II linii metra na odcinku wschodnim w kierunku Bródna. Warszawa stawia na rozwój. Nowoczesny, dobrze skomunikowany i przede wszystkim niskoemisyjny transport to priorytet. Dalsza rozbudowa warszawskiego metra nie byłaby możliwa bez wsparcia Unii Europejskiej. Prawie 2 miliardy złotych w ogólnym budżecie tej inwestycji stanowią środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. – podkreśla p.o Dyrektora CUPT Joanna Lech
Północno-wschodni odcinek metra przewiduje budowę trzech stacji: C19 roboczo nazywana „Zacisze”, C20 „Kondratowicza” oraz C21 „Bródno”. Połączą je ponad cztery kilometry tuneli.
Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Zakończenie prac pierwszej tarczy jest planowane na jesień 2021 roku.