Niezależnie Sat-System aby sprostać wymaganiom rynku rozbudował dział projektowy i produktowy, który zapewnia obsługę projektowania całej teletechniki i systemów informacji podróżnych dla ok. 80 obiektów dworcowych i 160 przystanków i stacji kolejowych w Polsce.
Dział produktowy i informatyczny zapewnia właściwe oprogramowania urządzeń, integrację systemów wyświetlaczy CSDIP z systemami audio, czujnikami obecności pociągu, słupkami SOS zgodnych z wymaganiami PKP PLK. Dział produkcji zapewnia autorskie rozwiązania sprzętowe i programowe, unikatowe i gotowe urządzenie z zainstalowanym software.
Przy produkcji firma Sat-System korzysta z własnych unikalnych i autorskich rozwiązań hardwarowo softwarowych, oprócz montażu projektuje i wytwarza większość modułów składowych urządzeń, korzystając głównie z polskich komponentów. Dbając jednocześnie o ciągły rozwój produkowanych urządzeń stawiamy na niezawodność i jakość gotowego produktu.
Sat-System posiada pełną gamę produktów zgodnych z najnowszymi wytycznymi IPI-6 i IPI-4 w tym (CSDIP) Wyświetlacze, Systemy Rozgłoszeniowe (SR), Systemy Przywoławczo Alarmowe (SPA), Systemy Monitoringu Wizyjnego (SMW), Systemy Synchronizacji Czasu (SSC), dodatkowo posiadamy platformę integrującą PSIM połączoną z oprogramowaniem VMS zastosowaną na wielu dworcach i obiektach kolejowych w Polsce.
Sprostanie wymogom rynku i cele zapewnienia bezpieczeństwa na kolei odzwierciedla profil działalności firmy ukierunkowany na budowie i integracji niezawodnych systemów.
W celu zwiększenia efektywności w zarządzaniu nieruchomościami, poprzez monitorowanie i zarządzanie zintegrowanymi systemami PSIM, VMS, BMS, Sat-System projektuje największe dworce w Polsce w tym: Dworzec Zachodni, Warszawę Główną, Tunel Średnicowy (W-wa Ochota, W-wa Śródmieście, W-wa Centralna, W-wa Powisle ,W-wa Stadion W-wa Wschodnia), Olsztyn, Gdańsk Główny a także zapewnia utrzymanie, serwisowanie i konserwacje ponad 50 stacji w całej Polsce.
Analizując rynek prac torowych, mając na uwadze zapewnienie bezpieczeństwa w trakcie wykonywania prac na czynnych torach kolejowych Sat-System jako jedyny w Polsce stworzył autorski automatyczny system ostrzegania ASO ORZEŁ II, który w 2018 roku otrzymał nagrodę Ministra Pracy.
Firma cały czas inwestuje i rozbudowuje własny dział badawczy by poprzez nowe innowacyjne badania i wdrożenia wspierać rozwój technologiczny polskiej kolei. Współpracuje z wieloma polskimi firmami i jest otwarta na dalszą współpracę i rozwój. Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem dynamicznych zmian i konieczności szybkiego dopasowania się do nowych wyzwań oraz okoliczności. Przyszłością na rynku staje się etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu, stąd działania firmy są innowacyjne i rozwijają kompetencje załogi w tym certyfikację i autoryzację imienną inżynierów.
Zaprojektowane i produkowane przez naszą spółkę urządzenia ukierunkowane były na niezawodność i stabilność rozwiązania, jako jedyni na rynku korzystamy z oprogramowania działającego w środowisku Linux, a wszystkie moduły sterowania i zarzadzania powstały w trakcie trzyletnich testów walidujących.