Trzeba przyznać, że SAATZ podchodzi w sposób kompleksowy do realizowanych umów i swojej oferty, o czym może świadczyć fakt, że zespół programistów i informatyków zatrudnionych w firmie opracował autorskie oprogramowanie (GrayFox) służące do zarządzania zajezdnią i wszystkimi czynnościami serwisowymi wykonywanymi na pojazdach. System umożliwia precyzyjne planowanie zaopatrzenia w części i materiały niezbędne do wykonywania czynności serwisowych i remontów zgodnie z DTR a także do planowania i rozliczania potencjału ludzkiego. SAATZ korzysta z tego systemu w swojej codziennej działalności serwisowej dzięki czemu klienci SAATZ posiadają pełną wiedzę o wszystkich wykonywanych naprawach, dysponują statystykami pozwalającymi oceniać poziom niezawodności poszczególnych pojazdów i ich podzespołów a także gotowość zadaniową posiadanego taboru. O programie GrayFox i możliwościach jego wykorzystywania będziemy jeszcze pisać w kolejnych wydaniach Raportu Tramwajowego.
dr inż. Piotr Bojar