global Inwestycje Tabor Wydarzenia

Siemens dostarczy pod Berlin pociągi wodorowe

Siedem dwuwagonowych pociągów Mireo Plus H od Siemens Mobility zamówił przewoźnik Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Pojazdy trafią do sieci Heidekrautbahn (RB27) w regionie metropolitalnym Berlin-Brandenburgia. Tabor wodorowy zostanie dostarczony jesienią 2024 r., a zacznie kursować od grudnia 2024 r.

Mireo Plus H to wysoce zaawansowany pociąg wodorowy drugiej generacji.
Mireo Plus H to wysoce zaawansowany pociąg wodorowy drugiej generacji.

Mireo Plus H to pociąg wodorowy drugiej generacji. Wyposażony jest w system napędowy oparty na ogniwach paliwowych i akumulator litowo-jonowy. Dzięki temu zapewnia mobilność całkowicie wolną od emisji CO₂. Przejście na wodór na kolei Heidekrautbahn zmniejszy roczną emisję CO₂ o około 3 mln kg. Pozwoli także zaoszczędzić 1,1 miliona litrów oleju napędowego.

O następnej generacji wodorowych pociągów CEO Siemens Mobility Michael Peter powiedział:

– Nasz Mireo Plus H to pociąg wodorowy nowej generacji, który łączy w sobie innowacyjność i zrównoważony rozwój. Dzięki dużemu zasięgowi, szybszemu przyspieszeniu i najnowocześniejszym technologiom, wyznaczy on nowe standardy w bezemisyjnym transporcie pasażerskim – powiedział, CEO Siemens Mobility.

 

Detlef Bröcker, prezes zarządu Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) odniósł się do potrzeby transformacji energetycznej:

– Jesteśmy dumni, że możemy obsługiwać Heidekrautbahn, pierwszą sieć kolejową w regionie Berlina i Brandenburgii. Wyjadą na nią nasze pociągi napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Dzięki Siemens Mobility Niederbarnimer Eisenbahn ma u swego boku doświadczonego i niezawodnego partnera. Wysoce innowacyjne pociągi napędzane wodorem są nie tylko przyjazne dla środowiska. Zapewniają również nowoczesne wyposażenie i funkcje dostosowane do potrzeb naszych pasażerów. Co więcej, bezpośrednie zaangażowanie producenta w utrzymanie pociągów zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa w zakresie dostępności pociągów. Poprzez eksploatację zmodernizowanej technologicznie i ekologicznie linii kolejowej chcemy aktywnie wspierać transformację energetyczną i transportową. Zależy nam na uatrakcyjnieniu lokalnego transportu publicznego w zakresie dojazdów do pracy i turystyki.

Wysokie osiągi i krótkie tankowanie

Mireo Plus H to wysoce zaawansowany pociąg wodorowy drugiej generacji. Producent wyposażył skład w zasilany wodorem układ trakcyjny o mocy 1,7 MW, zapewniający przyspieszenie do 1,1 m/s2 i prędkość maksymalną 160 km/h. Ponadto pociąg ten charakteryzuje się najniższymi na rynku kosztami cyklu życia i można go zatankować w ciągu zaledwie 15 minut. Energooszczędna i przyjazna dla środowiska konstrukcja Mireo opiera się na samonośnej, spawanej i zintegrowanej lekkiej konstrukcji aluminiowej. Ulepszona aerodynamika pociągu wraz z energooszczędnymi komponentami i inteligentnym zarządzaniem systemem elektrycznym również przyczyniają się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i wykorzystania zasobów.

Z myślą o komforcie i funkcjonalności

Dwuwagonowe pociągi mają komfortowo zaprojektowane, przestronne wnętrza. Pasażerowie mogą korzystać z bezpłatnego Wifi, dynamicznego wyświetlania informacji pasażerskich w czasie rzeczywistym, specjalnie wydzielonej strefy rodzinnej oraz dwóch wielofunkcyjnych obszarów z dużą ilością miejsca na wózki dziecięce, wózki inwalidzkie i do dwunastu rowerów.

Dodaj komentarz