Firma Siemens Mobility podpisała umowę z ProRail B.V na pełną modernizację towarowej stacji kolejowej Kijfhoek – największej górki rozrządowej w Holandii i ważnym połączeniu między portami w Rotterdamie a głównymi obszarami przemysłowymi w Europie.
Umowa obejmuje dostarczenie najnowocześniejszego, w pełni zautomatyzowanego systemu do zarządzania operacjami górki rozrządowej i 15-letnim serwisem utrzymaniowym. Zajmująca 50 hektarów stacja rozrządowa Kijfhoek, znajduje się na południowy wschód od Rotterdamu i posiada 14 tory przyjazdowe, 41 torów kierunkowych oraz 12 torów postojowych.
– Zwiększona automatyzacja kolejowych stacji towarowych, systemów i procesów ma znaczący wpływ na efektywność ekonomiczną transportu towarowego, ponieważ inteligentne systemy pozwalają na szybsze, bardziej niezawodne i dalekosiężne dostawy towarów. Jako światowy lider na rynku automatyzacji przewozów towarowych oraz serwisu utrzymaniowego, nasze zaawansowane rozwiązanie Trackguard Cargo MSR32 i wysoce zdigitalizowana obsługa klienta, umożliwi Kijfhoek bezpieczne zwiększenie wydajności i niezawodności swoich działań – powiedział Andre Rodenbeck, dyrektor pionu Rail Infrastructure w Siemens Mobility.
Siemens Mobility dostarczy rozwiązanie do automatyzacji Trackguard Cargo MSR32, co pozwoli stacji rozrządowej na sprawniejsze wykonywanie czynności rozrządowych. Ponadto wysoce zdigitalizowane usługi serwisowe usprawnią ogólną eksploatację i zmniejszą ogólne koszty cyklu życia. Zakończenie modernizacji planowane jest na 2024 r., a w jej trakcie Kijfhoek będzie dysponować co najmniej 50% dotychczasową przepustowością.
Trackguard Cargo MSR32 to sprawdzony system zaprojektowany specjalnie do wydajnego zarządzania i organizacji ruchu wagonów na stacjach towarowych. Pozwala na racjonalizację sekwencji operacyjnych na wszystkich poziomach, od przyjazdu pociągu do odjazdu pociągu i zapewnia maksymalną możliwą automatyzację wszystkich cykli pracy i operacji. Obejmuje to układy kontroli trasy i prędkości dla wszystkich rozjazdów, hamulców i przeciągarek torowych oraz, bazujące na komunikacji radiowej, sterowanie pracą lokomotywy manewrowej dla dokładniejszego zarządzania prędkością odprzęgów.