Siemens zaprezentował na targach InnoTrans najnowszy pociąg dla wiedeńskiego metra. To jeden z 34 pojazdów, zamówionych przez Wiener Linien pod koniec 2017 r.
Liczący ponad 1,8 miliona mieszkańców Wiedeń jest miastem o największej liczbie ludności w Austrii. Duża eksploatacja transportu miejskiego wymaga od operatora Wiener Linien GmbH & Co KG systematycznego zwiększania komfortu podróży.
Wiener Linien GmbH & Co KG obsługuje sieć komunikacyjną składającą się z 5392 przystanków, z których 109 to stacje metra.
W roku 2026 otwarta ma zostać nowa linia metra U5 i kolejny odcinek linii U2.
To właśnie z potrzeby zwiększenia komfortu podróży po mieście, Wiener Linien GmbH & Co KG zleciła Siemensowi dostarczenie 34 sześciowagonowych pociągów metra.
Umowa z wykonawcą podpisana została pod koniec 2017r. Kontrakt o wartości 550 mln euro zawiera prawo opcji na kolejne 11 pociągów i 24 lata serwisu. Dostawy już się rozpoczęły. Potrwają do 2030 r.
Składy metra na linii U5 kursować będą w pełni automatycznie. Producent wyposaży jednak pociągi w kabinę maszynisty, aby te mogły pracować na innych, istniejących liniach (U1-U4) w trybie półautomatycznym.
Pojazd dla wiedeńskiego metra Siemens zaprezentował światu w pierwszej połowie 2021 r.