W połowie marca (14.03) pierwsi podróżni skorzystać będą mogli ze stacji Warszawa Główna. Po ponad 20 latach zapewni ona obsługę pociągów jadących w kierunku Skierniewic i Łowicza. Wykonawca finalizuje prace na peronach, a obok torów rozwiesił sieć trakcyjną. Wjazd pociągów na stację Warszawa Zachodnia zapewni nowy wiadukt kolejowy. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 87 mln zł jest realizowana z udziałem środków unijnych z POIiŚ.
Podróżni będą moi korzystać z Warszawy Głównej od 14 marca. Przebudowana całkowicie stacja znów będzie czynna po ponad 20 latach. Z Warszawy Głównej przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej oraz Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna i Łowicza, Sochaczewa. Zbudowane są dwa 350-metrowe perony z dojściem od ul. Towarowej. Wykonawca przygotował oświetlenie oraz wiaty. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie, nagłośnienie oraz umieszczone w gablotach dodatkowe informacje z rozkładami jazdy. Obok peronów od strony ul. Towarowej przewidziano parking Kiss&Ride.
Na stacji zamontowane są tory i rozjazdy. Zbudowana jest nowa nastawnia, z której będzie prowadzony ruch. Przygotowywane są do pracy urządzenia sterowania ruchem kolejowym Wykonawca reguluje rozwieszoną wcześniej sieć trakcyjną. Wiadukt kolejowy nad dalekobieżną linią średnicową zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów z Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Głównej. Testy obciążeniowe potwierdziły sprawność nowego obiektu.
Kontynuowane będą prace przy budowie kładki. Obiekt zapewni dogodny dostęp na nowe perony od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej. Mieszkańcy wygodnie przejdą nad torami między Ochotą a Wolą. Na przygotowanych już filarach ułożone będą stalowe przęsła. Najdłuższe 260-tonowe przęsło nad linią średnicową będzie miało ponad 50 m długości.
Otwarcie stacji Warszawa Główna pozwoli na rozkładowe prowadzenie ruchu pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia oraz prac na linii średnicowej. Stacja zwiększy możliwości podróży koleją w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Wartość to ponad 87 mln zł.