Aktualności Targi

Stadler zaprezentował nowe pojazdy na Trako

Ten pojazd to efekt podpisanej w 2017 roku umowy z czeskim przewoźnikiem Dopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) na dostawę 30 + 10 nowoczesnych tramwajów. Pojazdy zaprojektowano na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu TANGO, który dostosowano do potrzeb spółki DPO w Ostrawie i odpowiednio zmodyfikowano o niską podłogę. Nadmienić należy, że TANGO NF2 «nOVA» to pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Ponadto charakteryzuje się niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych. Dwuczłonowe tramwaje «nOVA» mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy posiadają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość 80 km/h.

Podkreślić należy, że podczas Targów Trako model ten został wyróżniony w konkursie IGKM o nagrodę im. prof. Jana Podoskiego w kategorii Tabor szynowy.
Oprócz nowych pojazdów Stadler zaprezentował także rozwiązania i ofertę w zakresie sygnalingu. W spółce zwraca się uwagę na wpływ szybkiego rozwoju cyfryzacji na otaczający nas świat. W związku z tym, w obszarze sygnalizacji, Stadler pokazał trzy inwestycje skoncentrowane na wzmocnienie niezależności spółki.
Najważniejsze rodzaje sterowania – ETCS (European Train Control System), CBTC (Communication Based Train Control) i ATO (Automatic Train Operation) służą zapewnieniu bezpieczeństwa, oferując wzrost przepustowości w mocno obciążonym ruchu szynowym. ETCS jest europejskim systemem sterowania ruchem kolejowym, CBTC stanowi system sterowania w segmencie metra i lekkich pojazdów szynowych (LRV). ATO z kolei służy częściowej i pełnej automatyzacji ruchu pociągów. Podstawowym celem jest automatyzacja jazdy – tak, aby była ona częściowo lub w pełni sterowana komputerowo. W zautomatyzowanym systemie eksploatacji maszynista sprawuje na pokładzie funkcje kontrolne.

W przeszłości Stadler kupował rozwiązania z dziedziny sygnalizacji. Chcąc jednak uniezależnić się od konkurencji, spółka zainwestowała we własne produkty. Opracowany przez Stadlera i firmę Mermec w ramach joint venture Angelstar system ETCS GUARDIA znajduje zastosowanie w nowych pociągach typu FLIRTKISS produkowanych dla przewoźników w Szwajcarii, Polsce, Słowenii i na Węgrzech.
Również w zakresie CBTC i ATO Stadler oferuje własne rozwiązania. Dzięki przemyślanej konstrukcji pojazdów w systemy te można wyposażać także starszy tabor. Na targach InnoTrans 2018 Stadler zaprezentował po raz pierwszy nowe pociągi metra dla Glasgow Subway. Od 2021 roku będą one przystosowywane do całkowicie automatycznej eksploatacji.
Nasze zespoły wykwalifikowanych inżynierów w nowej lokalizacji Wallisellen/Zurych każdego dnia pracują nad wdrażaniem strategii sygnalizacji w segmentach pojazdów kolejowych, lekkich pojazdów szynowych oraz metra. Stale rozszerzamy nasze kompetencje w zakresie sygnalizacji, aby oferować klientom wartość dodaną, a przedsiębiorstwu zapewnić dalszy rozwój.

MD

Dodaj komentarz