RK: Czy PKP PLK korzystają już z tych urządzeń?
AK: Tak, te urządzenia pracują na sieciach PKP PLK w kilku lokalizacjach. I spływa do nas coraz więcej zapytań.
RK: Kolejnymi produktami dedykowanymi dla transportu szynowego są słupy trakcyjne i trakcyjno-oświetleniowe. Co cechuje te dwa produkty?
AK: Zarówno słupy trakcyjne, jak i słupy trakcyjno-oświetleniowe posiadają wzmocnioną wytrzymałości, aby mogły przenosić siły generowane przez sieć trakcyjną. Wykonywane są zazwyczaj ze stalowych rur cylindrycznych, grubościennych. Konstrukcja jest zabezpieczana antykorozyjnie poprzez cynkowanie ogniowe i malowanie hydrodynamiczne. Kontrahenci wybierają nasze słupy trakcyjne i trakcyjno-oświetleniowe, ponieważ są one produkowane z najwyższej jakości materiałów. Obecnie słupy stoją już m.in. w Krakowie, Szczecinie (inwestycja Szybki Tramwaj) i Toruniu.
RK: I na koniec nie wypada nie zapytać o plany na przyszłość? Nowe produkty? Nowe rynki zbytu?
AK: MABO od zawsze miało bardzo zdywersyfikowany portfel produktów. Produkcja dla kolejnictwa to wycinek naszej oferty. Oznacza to, że cały czas szukamy nowych rozwiązań i ulepszamy już istniejące. Aktualnie pracujemy nad kilkoma nowym rozwiązaniami. Są wśród nich bezpieczne drogowe konstrukcje wsporcze, czyli – mówiąc potocznie – „bezpieczne” słupy oświetleniowe i sygnalizacyjne. Pracujemy nad konstrukcją innowacyjnych napinaczy stałosiłowych i mamy w zanadrzu kilka innych pomysłów, ale jest jeszcze za wcześnie, by o nich mówić. Generalnie stawiamy na nowoczesność.
Rozmawiał RK