Bydgoszcz zaprezentowała drugą część wizualizacji i animacji nowej trasy tramwajowej łączącej ul. Fordońską z Toruńską. Przetarg na budowę mostów z torowiskiem tramwajowym, drugą jezdnią i cięgiem pieszo-rowerowym miasto ogłosiło w sierpniu. Inwestycja pozwoli lepiej skomunikować dzielnicę Fordon i Bartodzieje z Kapuściskami oraz terenami inwestycyjnymi.
– Lokalizację inwestycji wybraliśmy m.in. w oparciu o wynik konsultacji społecznych – przypomina prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Na budowę nowego połączenia tramwajowego pomiędzy ulicami Fordońską i Toruńską zdobyliśmy wysokie unijne dofinansowanie i opracowaliśmy niezbędną dokumentację. Teraz czekają nas prace budowlane. Nowa linia tramwajowa wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego to nie tylko skróci czas przejazdu pomiędzy Fordonem i Kapuściskami. Odciążone zostaną sąsiednie przeprawy na ul. Wyszyńskiego i Spornej. Poza tym łączymy zadanie ją z wieloma elementami poprawiającymi bezpieczeństwo takimi jak nowe drogi rowerowe i nowoczesne oświetlenie.
Projekt zakłada powstanie dwóch mostów o długości 240 m. Jeden dedykowany będzie tramwajom. Między jezdniami powstanie torowisko. Dzięki temu podróż komunikacją z dzielnicy Fordon i Bartodzieje na tzw. górny taras miasta (m.in. na osiedle Kapuściska, Wyżyny i Wzgórze Wolności) skróci się o ok. 6 minut.
Rozwiązanie ułatwi też organizację ruchu tramwajowego na wypadek remontów torowisk na Toruńskiej i Fordońskiej lub w trakcie zdarzeń losowych (np. wypadek).
Częścią projektu jest też rozbudowa rozjazdów w rejonie skrzyżowania ul. Toruńskiej z Perłową. Przy przebudowywanych skrzyżowaniach będą lokalizowane nowe przystanki tramwajowe z peronami dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych. Perony będą wyposażone w ekrany LCD z rozkładami jazdy. Dodatkowymi elementami inwestycji są też przebudowa torowisk wzdłuż ul. Perłowej.
W trakcie inwestycji tramwaje na ul. Fordońskiej i Toruńskiej będą kursować bez zmian.