Na pętli Olimpijska powstanie również kontenerowa podstacja trakcyjna zasilająca linię tramwajową od pl. Daszyńskiego do tej pętli włącznie oraz stanowisko do napiaszczania tramwajów. Prace planuje się rozpocząć również w bieżącym roku.
W dalszych planach jest także modernizacja dwóch kolejnych odcinków torowisk – w ciągu ul. Lubickiej (około 3 tysięcy metrów pojedynczego torowiska) oraz M. Skłodowskiej-Curie (około 3,2 tysiąca metrów pojedynczego torowiska). Łącznie w ramach tych czterech zadań zmodernizowanych zostanie ponad 6 km tras tramwajowych.
Kompleksowe remonty torowisk są częścią realizowanego od kilku lat obszernego programu modernizacyjnego, który znacząco poprawia stan infrastruktury torowej i przyległej w Toruniu, zapewniając pasażerom wygodniejszą, bardziej ekologiczną i bezpieczną podróż komunikacją miejską.
W latach 2020 – 2023, w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, oprócz budowy nowej linii tramwajowej oraz innych zadań, takich jak zakup nowych autobusów i tramwajów, kompleksowo wyremontowano cztery odcinki torowisk:
- w ciągu ul. Bydgoskiej (od skrzyżowania z ul. Reja do skrzyżowania z ul. Chopina – około 2,5 tysiąca metrów pojedynczego torowiska, z czego prawie 1,6 tysiąca metrów stanowi zielone torowisko;
- w ciągu Szosy Lubickiej od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego – około 3,4 tysiąca metrów zmodernizowanego torowiska, w tym prawie 3 tysiące metrów w technologii zielonego torowiska;
- od pl. Niepodległości, przez ul. Kraszewskiego, Broniewskiego do ul. Reja z budową odwodnienia torowiska – ponad 2,5 tysiąca metrów zmodernizowanego torowiska, w tym 1,5 tysiąca metrów zielonego torowiska (w tym od ul. Sienkiewicza do Reja torowisko z rozchodnikiem w międzytorzu);
- w ciągu ul. Warneńczyka, Kościuszki i Gogi na odcinku od pl. bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej – ponad 1,1 tysiąca metrów zmodernizowanego torowiska, w tym około 720 metrów torowiska porośniętego rozchodnikiem.
W sumie to prawie 9,5 tysiąca metrów zmodernizowanego, ekologicznego, w dużej mierze zielonego torowiska tylko w ramach jednego projektu.
W 2019 i 2020 roku, podczas prac przy przebudowie układu torowo-drogowego w rejonie pl. Rapackiego, zmodernizowano torowiska wzdłuż ul. Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wałów gen. Sikorskiego, ul. Kraszewskiego i Czerwonej Drogi. Wybudowano również nowy odcinek torowiska łączący pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Na al. św. Jana Pawła II powstał nowoczesny węzeł przesiadkowy integrujący transport autobusowy z tramwajowym. Przeprowadzono również kompleksową przebudowę układu drogowego w obrębie torowisk.
W wyniku tych działań Toruń zyskuje nowe tory i sieć trakcyjną, odnowione jezdnie i chodniki, nowe przystanki oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej. Co istotne – większość odcinków jest modernizowana w technologii zielonej, co przyczynia się do poprawy jakości środowiska naturalnego. Dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji i nawierzchni roślinnej zielone torowisko nie tylko ogranicza drgania i hałas, oraz absorbuje pyły z ulicznego powietrza, ale także zatrzymuje wilgoć, co minimalizuje efekt tzw. miejskiej wyspy ciepła.