Na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2021 zaprezentowano skład EZT 654 Regio Jet – pierwszy polski elektryczny zespół trakcyjny przystosowany do eksploatacji na sieciach kolejowych w Europie o zasilaniu prądem zmiennym. Pojazd eksploatowany będzie w województwie Usteckim (Czechy).
Bydgoski producent taboru kolejowego dostarczy do czeskiego prywatnego przewoźnika Regio Jet siedem nowych pojazdów. Jeden z nich został zaprezentowany w środę 22 września na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO.
Pojazdy różnić się będą od krajowych Elfów 2 przede wszystkim innym układem biegowym. Człony ezt oparte są na oddzielnych wózkach. Komfort podróży poprawią dłuższe wagony. To pierwszy skład, w którym pudło zbudowane zostało jako konstrukcja skorupowa – zarówno ostoja, jak i ściany boczne z poszyciem są elementami nośnymi.
– Atutem tej rodziny pojazdów jest zapewnienie przewoźnikowi możliwości reagowania na różne potoki pasażerskie poprzez możliwość łatwej rekonfiguracji zestawów trakcyjnych tzn. zestawienia pojazdu trójczłonowego z zestawu dwuczłonowego i wagonu środkowego – informuje producent.
Dla województwa Usteckiego i Regio Jet bydgoska PESA wyprodukowała pojazd regionalny o zasilaniu prądem zmiennym oraz stałym, umożliwiającym obsługę ruchu pasażerskiego z peronów o wysokości 550 mm, posiadający pełną zgodność z najnowszymi normami kolejowymi w dniu dostawy – w bieżącym roku – i wyposażony w systemy bezpieczeństwa ECTS 2.
Skład wyposażony został w klimatyzację, WiFi, uchwyty do przewozu 6 rowerów, 2 miejsca dla wózków osób niepełnosprawnych lub większy bagaż, monitoring, 2 automaty biletowe, kącik dziecięcy oraz pojemniki umożliwiające segregację śmieci.
Zobaczcie zdjęcia:
Nowe pociągi Kolei Wielkopolskich wyjechały na tory [ZDJĘCIA]