Analizy Przewozy towarowe Wydarzenia

Transport kontenerowy między Europą a Chinami coraz popularniejszy

Tylko w 2020 roku do sieci UTLC ERA dołączyły 64 nowe trasy, 24 z Europy do Chin i 40 w przeciwnym kierunku. Na mapie pojawiły się 23 nowe stacje odbiorcze i rozładunkowe dla transportu towarowego – 18 z nich są zlokalizowane w samej Europie.

Najważniejszymi chińskimi lokalizacjami przewozowymi są Xi’an (36%), Chengdu (22%) i Chongqing (20%). Pozytywną dynamikę wykazują również chińskie prowincje Changzhou, Hefei, Yiwu i Wuhan.

Do najważniejszych towarów transportowanych ze wschodu na zachód należą towary elektryczne (2020: 85 135 TEU), produkty inżynieryjne (80 556 TEU) i części samochodowe (57 796 TEU). Na te trzy grupy produktów przypada 40% transportowanych towarów. Jeszcze przed trzema laty ich udział wynosił aż 80%. Nowością są tanie grupy produktów, takie jak części z tworzyw sztucznych (28.838 TEU), drewno (14.859 TEU), tekstylia (12.825 TEU), wyroby optyczne (10.704 TEU) oraz guma i wyroby z gumy (7.509 TEU).

– Ostatnie półtora roku doprowadziło do nieprzewidzianego wzrostu w euroazjatyckich przewozach kolejowych. Ten rodzaj transportu stał się realną alternatywą dla statków i transportu drogowego dla wielu firm prowadzących handel między Europą, a Chinami. Jest to z pewnością częściowo spowodowane jego większą szybkością i niezawodnością, ale także stabilnymi taryfami, których obecnie nie planujemy podnosić – wyjaśnia Alexey Grom.

 

Informacja prasowa

O firmie

Spółka akcyjna „United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance” lub UTLC ERA jest dostawcą usług w zakresie kontenerowego transportu kolejowego między Europą a Chinami oraz Azją Południowo-Wschodnią a Europą. Firma została założona wspólnie przez Koleje Rosyjskie (RZhD), Koleje Białoruskie i Koleje Kazachstanu, z których każda posiada równe, 33,33% udziały.

UTLC ERA transportuje ponad 90 procent tranzytowych ładunków w regularnych pociągach kontenerowych koleją szerokotorową 1520 kursującą pomiędzy Chinami i Europą, przez Rosję, Kazachstan i Białoruś. W ten sposób łączy europejskie aglomeracje i porty z dobrze prosperującymi ośrodkami gospodarczymi na kontynencie euroazjatyckim. Czas potrzebny UTLC ERA na transport towarów z Chin do Europy na trasie o długości 5 430 kilometrów wynosi obecnie 5 dni.

Dodaj komentarz