Wśród 10 już realizowanych projektów BRIK są m.in.: opracowanie oraz wdrożenie systemu pomiaru temperatury szyn kolejowych, opracowanie, a także wdrożenie elementów systemu antykradzieżowego sieci jezdnej w transporcie szynowym, rozwiązania umożliwiające zastosowanie paneli fotowoltaicznych na ekranach akustycznych.
Powiązane artykuły
Ruszasz na ferie? Pokonuj przejazdy kolejowe z głową!
Ambasadorki i Ambasadorzy Bezpieczeństwa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. apelują o zachowanie rozsądku i przestrzeganie przepisów na przejazdach kolejowych. W trakcie zimowych ferii rozdawali ulotki informacyjne kierowcom czekającym na przejazd przed szlabanami. Przed wyjazdami na ferie zimowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. apelują do kierowców, rowerzystów i pieszych o rozwagę i rozsądek. Na przejazdach kolejowo-drogowych […]
Powódź na południu Polski. Jaki jest stan infrastruktury kolejowej?
Służby dyżurne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. stale monitorują stan pogody w rejonach powodziowych. Główne linie są przejezdne. Ruch pociągów wstrzymany jest na 16 odcinkach linii lokalnych. Publikujemy oficjalny komunikat spółki. Sukcesywnie będzie przywracany ruch na liniach kolejowych i przez stacje. Po opadnięciu wody i odsłonięciu torów, dokonywane są oględziny, na podstawie których podejmowane będą […]
Pierwsze pociągi ŁKA wyjechały na tory 11 lat temu
Rozkłady jazdy Kolejowej Komunikacji Autobusowej są skoordynowane z rozkładem jazdy pociągów ŁKA. Oznacza to, że odjazd autobusu ze stacji przesiadkowej jest dopasowany do czasu przyjazdu skomunikowanego z nim pociągu i odwrotnie. W ten sposób pasażerowie mogą w komfortowych warunkach dojechać do przystanku kolejowego, a następnie bez długiego oczekiwania na przesiadkę kontynuować podróż. Kolejowa Komunikacja Autobusowa […]