W ramach modernizacji, poza zbudowaniem nowoczesnych obiektów, wykonawca ułożył nowe tory. W sumie jest ich obecnie o 12 więcej w porównaniu do momentu przed rozpoczęciem prac. Do ich zasilania powstała nowa podstacja trakcyjna. Wykonawca prac zastosował nowatorskie rozjazdy tzw. harfowe, które na bardzo małej powierzchni umożliwiają zmianę toru jazdy aż w sześciu kierunkach. Bardzo ważnym elementem prac na terenie zajezdni w Nowej Hucie była modernizacja bramy numer 1, a także gruntowna przebudowa bramy numer 2. Przebudowa drugiej bramy była niezwykle istotna, bo dała możliwość wjazdu i zjazdu tramwajów z każdego kierunku. To zdecydowanie usprawniło funkcjonowanie zajezdni. Równie ważne było oddanie hali z tokarką podtorową. Zapewnia ona wszystkim tramwajom obsługę w zakresie obróbki kół, bez konieczności demontowania wózków tramwajowych, a to ma wpływ na ograniczenie hałasu i zużycie szyn.
Koszt całej modernizacji Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie, realizowany na przestrzeni prawie 7 lat to ponad 134 mln zł.