W połowie marca ruszą prace modernizacyjne na linii kolejowej do Wisły (woj. śląskie). Koleje Śląskie zaprezentowały harmonogram inwestycji i poinformowały o uruchomieniu na trasie komunikacji zastępczej.
Pierwszy etap inwestycji, który rozpocznie się w połowie marca, realizowany będzie na odcinku od posterunku odgałęźnego Bronów do Goleszowa. W związku z pracami zamknięty zostanie wjazd na linię wiślańską. Jak informują Koleje Śląskie, równolegle prowadzona będzie przebudowa węzła Czechowice Dziedzice, w rejonie posterunku odgałęźnego Ochodza, przystanku Zabrzegi i stacji towarowej Zabrzeg Czarnolesie. Pociągi do cieszyna poprowadzone zostaną jednym torem. W połowie maja wjadą na trasę przez stację towarową Zabrzeg Czarnolesie.
W tym czasie na linii do Wisły kursować będą autobusy dwóch linii:
Czerwonej:
Bielsko Biała – Skoczów – Ustroń – Ustroń Zdrój – Wisła Uzdrowisko – Wisła Głębce.
Każdy autobus będzie skomunikowany w Bielsku Białej z pociągiem z i do Katowic. Na odcinku Bielsko Biała – Ustroń autobusy będą kursować drogą ekspresową S52 i “wiślanką” zajeżdżając tylko do Skoczowa. Od Ustronia do Wisły Głębciec autobusy będą zatrzymywać się przy wszystkich przystankach kolejowych.
Zielonej:
Czechowice Dziedzice – Zabrzeg – Chybie Mnich – Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń.
Linia obsługiwać będzie wszystkie przystanki kolejowe na swojej trasie. Obsługa tej trasy wymaga przejazdu po lokalnych wąskich drogach, gdzie zmieści się tylko mikrobus. Wszystkie kursy mają zapewnione skomunikowanie z pociągiem z/do Katowic.
Z myślą o pasażerach dojeżdżających do Wisły z Pierśca, Zaborza i Mnicha, przewoźnik uwzględnił przesiadki na linię czerwoną – według pierwszych informacji będzie to Ustroń lub miejscowość Skoczowo.