Z nowych udogodnień w systemie sprzedaży biletów PKP Intercity podróżni korzystają już od 5 sierpnia. Dzięki wprowadzonym zmianom pasażerowie szybciej zwrócą lub wymienią bilety kupione w systemie e-IC. Łatwiej też w aplikacjach mobilnych zakupią miejscówkę do biletów okresowych.
Szybciej, niemal przed odjazdem
Zmiana w regulaminie, która m.in. skraca czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC weszła w życie 5 sierpnia 2020 roku. Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej – wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Dzięki temu podróżni w jeszcze bardziej elastyczny sposób będą mogli planować swoje wyjazdy z narodowym przewoźnikiem.
Szczegóły zmian uwzględnione zostały w regulaminie e-IC (elektroniczny system sprzedaży) – TUTAJ
Rezerwacja przez mobilne aplikacje
PKP Intercity ukończyło także prace nad udostępnieniem rezerwacji miejscówek do biletów okresowych w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Zmiana ta – również dostępna od 5 sierpnia 2020 roku – jest ułatwieniem przygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, a więc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnego wybrania połączenia.
Szczegóły rozwiązań podaje regulamin sprzedaży biletów przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator i SkyCash (regulamin SkyCash-IC) – TUTAJ
Rezerwacja obowiązkowa
Od 4 czerwca 2020 roku obowiązuje rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) oraz tak jak do tej pory, Express InterCity Premium (EIP). Bilety jednorazowe są wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym jest wymagane posiadanie rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. PKP Intercity już z początkiem czerwca wprowadziło możliwość nabycia rezerwacji miejsca poprzez stronę internetową, także do biletów kupionych w innych kanałach sprzedaży.
PKP Intercity – w związku z tym, że w pociągach przewoźnika może podróżować tylko tylu pasażerów, ile jest miejsc siedzących – zachęca do planowania podróży, kupowania biletów i rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem.