Inwestycje Tramwaje

W Poznaniu ruszy przebudowa ronda Rataje [WIZUALIZACJE]

Dobiega końca remont dworca autobusowego Rataje – wymiana nawierzchni placu manewrowego i postojowego oraz remont peronów. Latem rozpoczną się także roboty na rondzie Rataje i przylegających do niego ulicach.

Wizualizacja uwzględniająca możliwe parametry zabudowy wynikające z zapisów obowiązującego planu miejscowego (źródło: MPU)

Zakres prac prowadzonych na dworcu obejmuje m.in. wymianę nawierzchni na peronach i miejscach zatrzymań pojazdów, dostosowanie peronów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz instalację infrastruktury do zasilania autobusów elektrycznych i monitoringu.

Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie powiedział:

– Prace na dworcu autobusowym realizowane są zgodnie z harmonogramem. Została już wykonana nawierzchnia betonowa, a w przyszłym tygodniu układana będzie nawierzchnia bitumiczna. Remont peronów i wymiana nawierzchni w ich obrębie zakończą się do końca tego miesiąca. Zakładamy, że tego lata rozpocznie się przebudowa samego ronda Rataje. To bardzo ważny węzeł komunikacyjny, dlatego rondo nie zostanie całkowicie zamknięte i prace podzielone będą na etapy tak, by przejazd częściowo był możliwy.

 

Po przebudowie na rondzie Rataje poprawi się komfort pasażerów komunikacji miejskiej, zyskają także kierowcy, rowerzyści i piesi. Wzdłuż ulic Bolesława Krzywoustego (do końca mostu Królowej Jadwigi), Jana Pawła II (do skrzyżowania z ul. Kórnicką) oraz na Zamenhofa (do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego), powstanie wydzielone, ciche torowisko. Co ważne, będą mogły po nim jeździć także autobusy. Wydłużeniu ulegną istniejące przystanki i zostaną dostosowane do obsługi zarówno tramwajów, jak i autobusów. Wspólne torowisko i przystanki ułatwią pasażerom przesiadki między tymi środkami transportu. Na samym rondzie Rataje zmieniona zostanie konstrukcja jezdni, pojawią się też dodatkowe pasy ruchu. W okolicy ronda powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i mała architektura. Planowana jest też przebudowa i rozbudowa oświetlenia drogowego, monitoringu, kanalizacji teletechnicznej oraz sygnalizacji świetlnej.

Termin rozpoczęcia przebudowy ronda Rataje uzależniony jest od daty uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Ze względu na sytuację w kraju, związaną z trwającą epidemią COVID-19, wydłużyła się procedura prowadzonych przez wojewodę wielkopolskiego postępowań administracyjnych. Powinna zakończyć się wydaniem stosownych pozwoleń w lipcu.

Wizualizacje uwzględniająca możliwe parametry zabudowy wynikające z zapisów obowiązującego planu miejscowego (źródło: MPU)

Przekazanie placu budowy pod cały zakres inwestycji wraz ze zmianą organizacji ruchu planowane jest na przełomie lipca i sierpnia. W pierwszej kolejności zostaną wyłączone niektóre pasy ruchu w ul. Jana Pawła II. W tym etapie roboty skupią się na zamkniętym od ul. Kórnickiej torowisku w ul. Jana Pawła II, a na rondzie Rataje do dyspozycji kierowców będą dwa pasy. Kolejne etapy organizacji ruchu będą wprowadzane wraz z postępem prac.

Dodaj komentarz