Wdrożenie tego typu mechanizmów nie powinno być postrzegane jako sprzeczne z zapisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), gdyż będą one stanowiły niezbędny element systemu zarządzania bezpieczeństwem wymaganego przez zapisy rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2018/762. Należy także podkreślić, że przewoźnik, który nie jest w stanie nadzorować przestrzegania odpowiedniego czasu wypoczynku maszynistów pracujących również u innego pracodawcy, nie powinien korzystać z ich usług.
Powiązane artykuły
Więcej pociągów, szybsze przejazdy. PKP PLK usprawniają linię Chojnice – Kościerzyna
W grudniu podróż pociągiem z Chojnic do Kościerzyny skróci się o 10 minut. Będzie to efekt uruchomienia na linii kolejowej nowych urządzeń sterownia ruchem. Na trasę wyjedzie także więcej pociągów. W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększą bezpieczeństwo na 10 przejazdach kolejowych. Koszt prac to ok. 8 mln zł. Wykonawca prac na linii […]
Na terenie dworca Wrocław Główny stanął daromat
Na warszawskim dworcu pojawił się pierwszy “daromat” „Chleb dla Syrii” to nie jedyna kampania prowadzona przez Papieskie Stowarzyszenie Pomoc Kościołowi w Potrzebie. Wcześniej obok tego sztandarowego projektu uruchomione zostały inne kampanie humanitarne wspierające mieszkańców Syrii, takie jak „Mleko dla Aleppo” czy chociażby doposażenie szpitala św. Ludwika w Aleppo, gdzie oprócz środków finansowych zebrano także sprzęt […]
Katastrofa kolejowa w Holubicach
Holubice, 27 czerwca 2024 – O godzinie 8:49 doszło do poważnego wypadku kolejowego na stacji Holubice. Pociąg serwisowy Sluz 52199 minął sygnał odjazdu S1, który wskazywał zakaz ruchu, i zderzył się z pociągiem towarowym Pn 54035. W wyniku kolizji jeden z maszynistów odniósł obrażenia. Szkody w miejscu wypadku są znaczne, a ich łączna wartość została […]