Wdrożenie tego typu mechanizmów nie powinno być postrzegane jako sprzeczne z zapisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), gdyż będą one stanowiły niezbędny element systemu zarządzania bezpieczeństwem wymaganego przez zapisy rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2018/762. Należy także podkreślić, że przewoźnik, który nie jest w stanie nadzorować przestrzegania odpowiedniego czasu wypoczynku maszynistów pracujących również u innego pracodawcy, nie powinien korzystać z ich usług.
Powiązane artykuły
Pociąg Intercity wjechał na niewłaściwy tor
Na torach w miejscowości Góra Włodowska w województwie śląskim doszło do niebezpiecznego incydentu, kiedy pociąg Intercity z Bohumina do Warszawy Wschodniej wjechał na niewłaściwy tor. Maszynista pominął semafor wyjazdowy wskazujący sygnał “Stój”. Na pokładzie znajdowało się około 400 pasażerów. Pociąg został natychmiast zatrzymany, a ruch kolejowy w tym miejscu wstrzymano. Po 45 minutach pasażerowie zostali […]
PESA Bydgoszcz dostarczy nowe pociągi dla Wielkopolski
Wg umowy, wykonawca ma dostarczyć pojazdy w dwóch etapach – pierwsze dwa pociągi mają trafić do Wielkopolski w terminie do 30 miesięcy od dnia podpisania umowy. Kolejne dwa w ciągu 34 miesięcy. Producent da pojazdom 72 miesięczną gwarancję. – Zrobimy wszystko, aby te Elfy przyjechały do Wielkopolski przed czasem – deklaruje Jacek Rudewicz, Wiceprezes Zarządu […]
PKP Intercity chce wydzierżawić lokomotywy na 200 km/h
PKP Intercity ogłosiło przetarg, w ramach którego przewoźnik chce wydzierżawić 7 elektrowozów. Część z nich ma być dostosowana do eksploatacji przy prędkości 200 km/h. Zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia, PKP Intercity stara się wydzierżawić łącznie 7 lokomotyw, z czego 5 ma być dostosowanych do obsługi połączeń z prędkością 200 km/h, natomiast pozostałe jednostki z homologowaną […]




