Wdrożenie tego typu mechanizmów nie powinno być postrzegane jako sprzeczne z zapisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), gdyż będą one stanowiły niezbędny element systemu zarządzania bezpieczeństwem wymaganego przez zapisy rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2018/762. Należy także podkreślić, że przewoźnik, który nie jest w stanie nadzorować przestrzegania odpowiedniego czasu wypoczynku maszynistów pracujących również u innego pracodawcy, nie powinien korzystać z ich usług.
Powiązane artykuły
PESA Bydgoszcz dostarczy kolejne pociągi dla ŁKA [ZDJĘCIA]
Marszałek Województwa Łódzkiego Grzegorz Schreiber podpisał umowę z PESA Bydgoszcz na dostawę kolejnych nowych pociągów PESA Regio 160. Realizacja kontraktu pozwoli zwiększyć liczbę taboru kolejowego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowe pociągi od PESA Bydgoszcz rozwijają prędkość do 160 km/h. Producent znad Brdy dostarczy pojazdy elektryczne, składające się z trzech członów, mogących przewieźć nawet 350 pasażerów, w […]
Prezesi PKP i ÖBB rozmawiali o skutkach pandemii i planie odbudowy gospodarczej
Prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński i prezes ÖBB Andreas Matthä rozmawiali o wpływie pandemii koronawirusa na funkcjonowanie kolei oraz o wyzwaniach jakie stoją obecnie przed branżą, a także o podejściu do planu odbudowy gospodarczej Unii Europejskiej. Spotkanie odbyło się w formie wideokonferencji, podczas której omawiano kwestie związane z sytuacją europejskiego sektora kolejowego w odniesieniu do […]
Więcej połączeń lokalnych – Koleje Dolnośląskie zapowiadają korektę rozkładu jazdy
Poszerzona oferta „Dobry Bilet” Wraz ze zmianami Koleje Dolnośląskie przygotowały dla pasażerów rozszerzenie ofert „Dobry Bilet”. Od 15 marca będą mogły z niej skorzystać osoby podróżujące na trasie Lubin/Lubin Stadion – Rudna Miasto/Rudna Gwizdanów. Bilet na przejazd „tam” będzie kosztować 5 zł (poprzednio 7,20 zł), a na przejazd „tam i z powrotem” wyniesie 10 zł […]