Wdrożenie tego typu mechanizmów nie powinno być postrzegane jako sprzeczne z zapisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), gdyż będą one stanowiły niezbędny element systemu zarządzania bezpieczeństwem wymaganego przez zapisy rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2018/762. Należy także podkreślić, że przewoźnik, który nie jest w stanie nadzorować przestrzegania odpowiedniego czasu wypoczynku maszynistów pracujących również u innego pracodawcy, nie powinien korzystać z ich usług.
Powiązane artykuły
Tramwaje wracają na trasę PST. Wiemy kiedy!
Część wyremontowanej trasy PST pomiędzy mostem Teatralnym a przystankiem Słowiańska została udostępniona wcześniej niż zakładano, czyli już 24 grudnia 2022 roku. Od tego czasu znów tramwaje kursują między centrum miasta a przystankiem Słowiańska. Od 13 maja pojadą całą trasą do pętli na os. Sobieskiego. Wkrótce MPK Poznań przedstawi szczegóły dotyczące linii, które wrócą na PST […]
NEWAG chce dostarczyć EZT-y dla Kolei Śląskich. Jakie będą nowe pociągi?
Koleje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na dostawę 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na domówienie kolejnych dwóch jednostek. W marcu br. Koleje Śląskie ogłosiły przetarg, którego przedmiotem zamówienia była dostawa trzech EZT-ów wraz ze świadczeniem usług serwisowych do zakończenia wykonania pierwszej naprawy P4. Przetarg przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, w ramach której Koleje […]
SIM Factor wykona symulator dla łotewskich kolei
ŠKODA Transportation A.S. zleciła Spółce SIM Factor jako podwykonawcy, zbudowanie symulatora EZTu dla łotewskich przewozów pasażerskich (Pasažieru Vilciens). Projekt zakłada budowę stanowiska symulacyjnego typu SMART z pełnowymiarowym pulpitem maszynisty oraz stanowiskiem instruktora. Urządzenie składać się będzie z oryginalnych komponentów produkcji ŠKODA oraz autorskie oprogramowanie SIM Factor. Na potrzeby projektu zostanie odtworzony nowy pojazd EZT, a […]