Gruszka przedstawił między innymi założenia projektu PKP PLK SA w tym:
– Możliwość spełnienia wymagań interoperacyjności zgodnie z Decyzją Komisji 2012/88/UE (TSI CCS)
– Niski koszt wdrożenia interoperacyjnego rozwiązania, koszty inwestycji (formuła projektuj i buduj) mniejsze/równe 50% kosztów systemu ETCS L1,
– Minimalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania,
– Funkcjonalność systemu rozszerzona w porównaniu z shp,
– Zgodność z Baseline3, – Uproszczona i uniwersalna architektura,
– Minimalizacja czynności eksploatacyjnych i utrzymaniowych.
Kolejne rozwiązania dla obszaru kolejowego zaprezentowała Anna Mazur, Key Account Manager z Panasonic Marketing Europe GmbH, która streściła kluczowe elementy Panasonic Toughbook&Toughpad. Agata Bogucka, z-ca Kierownika Działu Technicznego Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. Warszawa, skupiła się natomiast na celach wprowadzenia nowego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie utrzymaniem taboru a więc usprawnieniu i optymalizacji procesów utrzymaniowych wewnątrz firmy.
W tym przypadku kluczowe dla przedsięwzięcia było:
– prowadzenie szczegółowej dokumentacji czynności wykonywanych przy pojazdach kolejowych,
– planowanie przebiegów utrzymaniowych,
– utworzenie bazy danych o stosowanych w procesie utrzymania materiałach i częściach,
– wymiana danych o utrzymaniu i usterkach w systemie on-line.
Brązowy partner firma INTERGRAPH Polska Sp. z o.o., przygotowała przykłady europejskich wdrożeń systemów związanych z zarządzaniem infrastrukturą dla systemu Hexagon. Bartosz Szczekutek , Dyrektor Sprzedaży tej firmy,pokazał zatem wdrożenia między innymi dla londyńskiego metra czy niemieckich kolei Deutsche Bahn. Rodzime rozwiązania na przykładzie linii kolejowej 250 pokazały PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o., Maciej Lignowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Przedsiębiorstwa przekazał, że zadanie inwestycyjne przewiduje doposażenie wszystkich stacji i przystanków linii kolejowej nr 250 w instalacje oraz urządzenia najważniejszych systemów związanych z działaniem informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa dla obiektów zarządzanych przez SKM, które zostaną zintegrowane i zsynchronizowane w nowym, specjalnie dedykowanemu temu Centrum Monitoringu.
Tym samym przewiduje się rozbudowę systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz Systemu Kontroli Dostępu; zintegrowanego system informacji pasażerskiej; systemu elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR) oraz sterowania oświetleniem peronów (SO); systemu diagnostyki urządzeń (SNMP); systemu sygnalizacji pożaru oraz stałych urządzeń gaśniczych oraz monitoringu wizyjnego CCTV. LedaTel Sp. z o.o. i Wspólnicy S.K. (Brązowy Partner) reprezentował Arkadiusz Stecko, Dyrektor Działu Technicznego, który zademonstrował pomiary sygnału GSM/ LTE operatorów telefonii komórkowej w odniesieniu do stacji BTS na trasach kolejowych. Po nim głos zabrał Paweł Kirchner, Naczelnik Wydziału Informatyki i Mechatroniki, Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o., zademonstrował w jaki sposób ogólnie rozumiana teleinformatyka może być pomocna dla pasażera i przewoźnika. Druga prezentacja firmy C&C Partners Sp. z o.o. skupiła się na dwóch zagadnieniach. Mateusz Sadowski, Kierownik ds. projektu,scharakteryzował bezpieczeństwo podróżnych w oparciu o niezawodną komunikację SOS/INFO oraz przedstawił holding TKH Group.