Tabor

Zastosowanie materiałów samoprzylepnych przy modernizacji pojazdów szynowych – cześć 1

Nie da się nie zauważyć obecnego tempa zmian zachodzących w polskim kolejnictwie.

Modernizacja infrastruktury kolejowej, dworców i taboru szynowego spowodowana jest koniecznością  sprostania aktualnym oczekiwaniom rynku, takim jak zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa  podróży, dostosowanie pojazdów i infrastruktury do dużych prędkości, uatrakcyjnienie wyglądu oraz  regulacjami w zakresie projektowania  i produkcji pojazdów, w której  to sferze – niewidocznej dla pasażerów – zachodzi wiele istotnych zmian. Wprowadzane  są nowoczesne materiały,  technologie i rozwiązania techniczne, które pomimo iż pozostają domeną  konstruktorów i producentów, mają znaczący wpływ na odczuwalny komfort i bezpieczeństwo  podróżowania.

To w pociągu pasażerowie  spędzają niejednokrotnie  wiele godzin i od tego jak komfortowo  będą czuli się we wnętrzach  pojazdu, będzie zależała decyzja  o wyborze tego bądź innego przewoźnika  oraz postrzeganie marki  na coraz bardziej konkurencyjnym  rynku przewozów pasażerskich.  Istotnym zagadnieniem związanym  ze spełnieniem nowych, wysokich  standardów jest pogodzenie  różnych oczekiwań podmiotów,  będących dla siebie na wzajem  klientami. pasażerowie chcą podróżować  w czystych, cichych,  bezpiecznych i estetycznych wnętrzach.  Właściciele i operatorzy  kolejowi oczekują przede  wszystkim niskich kosztów  zakupu i eksploatacji  nowych pojazdów, których  wygląd będzie właściwie reprezentował  i budował ich markę.