Kolejarze pamiętają o historii. Przystanek Warszawa Włochy zyskał wyjątkową ozdobę – zabytkowy rozkład jazdy namalowany na fragmencie muru ze starego przejścia podziemnego. Aby ochronić go przed czynnikami atmosferycznymi, PLK wybudowały specjalną szklaną wiatę. Dzięki pracom za ponad 700 tys. zł z budżetu spółki, podróżowanie koleją w Warszawie łączy nowoczesność z szacunkiem dla historii miasta.

Historyczny rozkład jazdy, namalowany na jednej ze ścian przejścia podziemnego na przystanku Warszawa Włochy, ma 350 cm szerokości i 250 cm wysokości. Odkryto go podczas modernizacji linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (lk 447). Znalezisko, wycięte wraz z fragmentem ceglanej ściany, zostało oczyszczone, wypiaskowane i zaimpregnowane. Docelowo zabezpieczono je szklaną gablotą. Gablota ma specjalne oszklenie, oświetlenie i klimatyzator, żeby zapewnić odpowiednią temperaturę i wilgotność. Wszystkie prace były realizowane pod nadzorem i kierunkiem konserwatora zabytków.
Z tablicy można odczytać nazwy kilkunastu miejscowości, do których kiedyś odjeżdżały pociągi z przystanku Warszawa Włochy, wraz z godzinami ich kursowania. Widnieją na niej takie nazwy jak Pruszków, Sochaczew czy Żyrardów. Pomocą w datowaniu tablicy okazała się nieistniejąca już nazwa Zielkowice, która od 1950 roku nosi nazwę Łowicz Przedmieście.

Zabytkowy rozkład jazdy to nie jedyny obiekt przypominający o przeszłości kolei na przystanku Warszawa Włochy. Nad peronem drugim unosi się modernistyczna wiata, której historia związana jest z elektryfikacją tej trasy w latach 30. XX wieku. Obiekt, nazywany często „skrzydlatą wiatą”, został wyremontowany przez PLK SA podczas modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Stylizowany wystrój przejścia podziemnego również nawiązuje do historycznego charakteru tego miejsca.