Prace na budowie nowej linii tramwajowej do osiedla Jar w Toruniu toczą się na kilku odcinkach. Obok nowego torowiska powstają drogi, chodniki i ścieżki rowerowe. Robotnicy wykonują odwodnienia i usuwają kolizje infrastruktury podziemnej.
Najdalej posunięte prace są ul. Długiej (po stronie północnej), gdzie gotowe jest już koryto, a obecnie trwa układnie podbudowy pod nową jezdnię, torowisko, chodniki i drogę rowerową. Wykonawca prac wykłada miejsca parkingowe kostką brukową. Powstają już także obrzeża. Tam, gdzie jest to konieczne, prowadzone są roboty związane z przebudową infrastruktury podziemnej. Za kilka dni prace po stronie północnej się zakończą i drogowcy przeniosą się z robotami na stronę południową.
Na alei 700-lecia Torunia trwa budowa nowej drogi. Po ułożeniu warstw nawierzchni prace obejmą kolejny etap – Szosę Chełmińską. Tymczasem wzdłuż ul. Polnej kończą się roboty przy budowie odwodnienia torowiska. Na ul. Watzenrodego, na odcinku od Hubego do Grasera, układana jest podbudowa z kruszywa łamanego pod płytę podtorową. Docelowo powstanie tam zielone torowisko. Tam także w rejonie skrzyżowań powstają kanalizacje kablowe elektroenergetyczne, a przy skrzyżowaniu ze Strobanda usuwana jest kolizja wodociągowa.
Więcej o budowie linii tramwajowej na JAR przeczytacie w wywiadzie z Jarosławem Więckowskim, Dyrektorem Działu Projektów Infrastrukturalnych Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Toruniu.