Pasażer Raport z Polski

Zarząd PKP Intercity podsumował 100 dni pracy

Kończą się  prace nad nowym rozkładem jazdy, który zacznie obowiązywać w grudniu. Zapewni on bogatszą ofertę połączeń – ich liczba zwiększy się o 12% – oraz atrakcyjne czasy przejazdów. Na niektórych trasach pociągi będą jeździły cyklicznie, w stałych odstępach godzinowych.

Aby obsłużyć nowe połączenia, PKP Intercity podejmuje działania mające na celu zwiększenie dostępności eksploatowanego taboru, zwłaszcza wagonów oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Trwają także odbiory kolejnych lokomotyw Griffin produkowanych przez nowosądecki Newag. Ważnym celem jest również podniesienie punktualności pociągów PKP Intercity.

Przygotowanie do liberalizacji rynku

Zadaniem długoterminowym Zarządu PKP Intercity jest przygotowanie spółki do liberalizacji rynku przewozów w Polsce, która ma nastąpić po 2030 roku. W tym celu aktualizowana jest strategia taborowa i planowane są nowe inwestycje, m.in. zakup piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz pociągów poruszających się z prędkością minimum 250 km/h, które uzupełnią ofertę Pendolino. Trwają bardziej intensywne prace nad unowocześnianiem stacji postojowych. W efekcie podniesiony zostanie standard obsługi taboru i zoptymalizowanie przygotowania pociągów do tras.

Dodaj komentarz