Pojazdy zostały wyposażone w Wi-Fi, gniazdka 230V pod miejscami siedzącym. Wyposażono także jednostki w uchwyty do rowerów, półki bagażowe oraz miejsca na bagaż o większych gabarytach. Dostosowano EZT-y do obsługi osób z niepełnosprawnościami – wyznaczono miejsca dla osób poruszających się na wózkach, a także dostosowano toalety dla OzN. Pasażerowie mogą korzystać teraz z trzech toalet (zastępując wcześniejsze dwie toalety).
Koszty modernizacji
Wartość kontraktu na modernizację 14 EZT-ów ED74 opiewała na kwotę 274,8 mln zł brutto, czyli około 20 mln zł kosztowały prace przy jednym pojeździe (około 16 mln zł netto) W dniu podpisywania kontraktu pojawiały się porównania ceny modernizacji jednostki do zakupu nowego czteroczłonowego pojazdu. W 2019 roku koszt zakupu czteroczłonowego pojazdu opiewał na kwotę około 20 mln netto. Jednak porównywano te ceny do pojazdów dostosowanych do obsługi połączeń regionalnych, a nie czteroczłonowych pociągów dalekobieżnych – bo w zasadzie takich zamówień nie było.
Chwilę później ceny taboru kolejowego mocno poszybowały w górę i czteroczłonowe EZT-y kosztowały już w granicach 30 mln zł netto. PESA Mińsk Mazowiecki kończąc w tym roku dostawy Edyt, fakturowała wykonane prace na kwotę 16 mln zł netto.
Pesa MM przymierza się do kolejnych modernizacji
ED74 to pierwsze zmodernizowane EZT-y przez Pesa Mińsk Mazowiecki, które zostały wyprodukowane w XXI wieku. Po sporym sukcesie, Pesa MM przymierza się do przetargów na kolejne modernizacje nowszych jednostek.
Chcemy rozwijać naszą działalność modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych. ED74 były to pierwsze pojazdy z nowej floty, która przechodziła naprawę P5. Do tej pory poddawaliśmy naprawom P5 pojazdy EN57, ED72. Teraz chcemy kontynuować ten segment i obserwujemy rynek. W następnej kolejności, niebawem do napraw P5 będzie kwalifikować się 13 EZT-ów 27WE jeżdżące w barwach SKM Warszawa. Gdy przewoźnik ogłosi przetarg, zdecydowanie będziemy nim zainteresowani – dodał Jacek Grabarczyk, Członek Zarządu Pesa Mińsk Mazowiecki .