Polregio

4-letnia umowa dla Polregio na Podlasiu

Z Polregio ponownie dojedziemy z Białegostoku i Bielska Podlaskiego do Hajnówki oraz z Białegostoku przez Hajnówkę do Siedlec. Przewoźnik zwiększy także liczbę pociągów do Kowna, a w sezonie liczbę połączeń turystycznych. To efekt podpisanej 4-letniej umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego i POLREGIO.

Fot. Małgorzata Sawicka / UMWP

Kontrakt na realizację przewozów kolejowych o wartości ponad 206 mln zł obejmie ponad 100 połączeń dziennie oraz 9,3 mln pockm. Umowa obowiązywać będzie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2024 r.

– Zwiększamy o 30 procent liczbę połączeń w województwie podlaskim. Zwiększamy  częstotliwość obsługiwanych tras i wyrównujemy dostęp do bezpiecznego oraz pewnego transportu zbiorowego zarówno w ruchu regularnym, jak i na sezonowych trasach turystycznych.  To dowód na to, że konsekwentnie rozwijamy naszą działalność z korzyścią dla wszystkich mieszkańców Polski. Byliśmy i jesteśmy w pełni gotowi, żeby dla dobra mieszkańców Podlaskiego, świadczyć naszą usługę przewozową na okres o wiele dłuższy niż przez 4 lata – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.

 

Dzięki reaktywacji pasażerskiego ruchu kolejowego na linii nr 52 Lewki-Hajnówka, na której pojawi się 5 nowych przystanków, od 1 stycznia 2021 r. zostaną uruchomione bezpośrednie połączenia z Białegostoku i Bielska Podlaskiego do Hajnówki oraz w relacji Białystok-Siedlce przez Hajnówkę.  Od stycznia 2021 roku międzynarodowe pociągi z Białegostoku do Kowna (LG) będą kursować codziennie (1 para) zamiast jak dotychczas dwóch par (w weekendy i jednego kursu w piątki oraz poniedziałki). Ponadto od 1 lipca do 31 sierpnia zostaną uruchomione połączenia turystyczne w relacjach Hajnówka – Siemianówka – Hajnówka i Czeremcha – Siemianówka – Czeremcha. Dodatkowo, rozszerzeniu ulegnie termin kursowania 2 par pociągów sezonowych na odcinku Białystok – Waliły (uruchamianych w okresie 1 maja -26 września) z weekendowych na codzienne.

– To jest dobra umowa. Wynegocjowane kwoty zabezpieczają dobre funkcjonowanie Podlaskiego Zakładu spółki, a POLREGIO to sprawdzony partner. Negocjacje nie były łatwe. Tak jest zawsze, kiedy dwie strony mają swoje oczekiwania. Udało nam się jednak spotkać w połowie drogi – mówi Marek Olbryś, Wicemarszałek Województwa Podlaskiego.

 

Przewozy objęte umową będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych i odcinkach linii kolejowych:

  • Linia kolejowa nr 6: Białystok – Szepietowo, Szepietowo – Białystok
  • Linia kolejowa nr 6: Białystok – Kuźnica Białostocka, Kuźnica Białostocka – Białystok
  • Linie kolejowe nr 6/40: Białystok – Suwałki, Suwałki – Białystok
  • Linie kolejowe nr 40/51: Suwałki – granica państwa – (Kowno), (Kowno) – granica państwa – Suwałki
  • Linia kolejowa nr 37: Białystok – Waliły (Zubki Białostockie), (Zubki Białostockie) Waliły – Białystok
  • Linia kolejowa nr 38: Białystok – granica województwa (Ełk), (Ełk) granica województwa – Białystok
  • Linia kolejowa nr 31: Siemianówka – Hajnówka – Czeremcha – granica województwa (Siedlce), (Siedlce) granica województwa – Czeremcha – Hajnówka – Siemianówka
  • Linia kolejowa nr 32: Białystok – Bielsk Podlaski – Czeremcha, Czeremcha – Bielsk Podlaski – Białystok
  • Linie kolejowe nr 32/52: Białystok – Bielsk Podlaski – Hajnówka, Hajnówka – Bielsk Podlaski – Białystok

W przypadku podjęcia przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego decyzji o zwiększeniu sieci połączeń, przewozy będące przedmiotem umowy mogą zostać rozszerzone o wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych na innych liniach komunikacyjnych (odcinkach linii), w tym w szczególności:

  • Linia kolejowa nr 43: Czeremcha – Wysokolitowsk, Wysokolitowsk – Czeremcha
  • Linie kolejowe nr 36/49: Łapy – Śniadowo – Łomża, Łomża – Śniadowo – Łapy

Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego jest czternastą wieloletnią umową zawartą przez POLREGIO w tym roku. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty z Województwem Dolnośląskim, Pomorskim, Wielkopolskim, Małopolskim, Łódzkim, Warmińsko-Mazurskim, Zachodniopomorskim, Podkarpackim, Lubelskim, Lubuskim, Opolskim, Świętokrzyskim, a w 2019 roku – z Województwem Śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC (ang. Public Service Contract) najpóźniej do 12 grudnia 2020 roku.

Reklama