Inwestycje Wydarzenia

Sprawniej dojedziemy z Krakowa do Warszawy i Wrocławia

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują prace na małopolskim odcinku linii kolejowej KrakówWarszawa. Inwestycja warta ponad 16 mln zł usprawni ruch na trasie do stolicy i Wrocławia.

Fot. Paweł Zając

Jeszcze w tym roku na stacji Zastów pojawią się nowe perony, kładka i windy. Od lipca czynny jest nowy peron „aglomeracyjny”, a od października wykorzystywana jest przebudowana połowa dwukrawędziowego peronu. Są wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Udogodnienia dla podróżnych będą jeszcze rozszerzone po zakończeniu prac. Zamontowane zostanie lepsze oświetlenie. Informacje o pociągach uzupełni system zapowiedzi głosowych.

Bezpieczne przejście pomiędzy peronami zagwarantuje nowa kładka. Już gotowa jest konstrukcja obiektu. Wykonawca szykuje montaż kolejnych elementów przejścia. Kładka zostanie wyposażona w windy, co ułatwi dostęp do pociągów wszystkim podróżnym, szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji dobudowane zostaną także pochylnie i schody.

Dostępniejsza i sprawniejsza kolej aglomeracyjna i dalekobieżna w Zastowie, Miechowie i Słomnikach. Łatwiejszy dostęp do kolei aglomeracyjnej od lipca zapewnił podróżnym nowy peron w Zastowie. To kolejny dodatkowy peron na trasie między Sędziszowem a Krakowem, dedykowany podróżnym Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podobne obiekty PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały już w Miechowie i Słomnikach. Dodatkowe perony pozwalają na obsługę pociągów regionalnych i szybkie przejazdy składów dalekobieżnych, m.in. na trasie przez Tunel w kierunku Warszawy i Częstochowy. Zwiększyła się przepustowość trasy i usprawniły przejazdy blisko 140 pociągów w ciągu doby.

Nowa sieć trakcyjna między Tunelem a Miechowem, to gwarancja przewidywalnych i bezpiecznych podróży. Wykonawca zdemontował stare, wyeksploatowane konstrukcje. Już z wykorzystaniem podciągów sieciowych montowany jest osprzęt i wywieszane nowe przewody. Prace realizowane są przy utrzymanym ruchu pociągów po jednym torze. Pod koniec listopada „pod nowym drutem” składy pojadą dwutorowo.

Wszystkie prace na małopolskim odcinku trasy WarszawaKraków, zakończą się do 31 grudnia 2020 r. Wykonawcą zadania za ponad 16 mln zł jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa.

Dodaj komentarz