Kalifornijska Kolej Dużych Prędkości (California High Speed Railway) otrzymała federalne dofinansowanie na modernizację infrastruktury kolejowej w wysokości 25 mln dolarów. To jeden z ośmiu projektów, który został wybrany przez Wydział Transportu.
W ramach programu RAISE (Rebuilding American Infrastructure with Sustainability and Equity), czyli odbudowy infrastruktury amerykańskiej dzięki programowi dotacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i kapitału własnego, Kalifornijska Kolej Dużych Prędkości otrzymała 25 mln dolarów. To najwyższa nagroda, jaką można było uzyskać.
Dofinansowanie zapewni ponad połowę kwoty 41 mln dolarów – kosztów w ramach kontraktu Madera-Merced. Kontrakt obejmuje realizację blisko 54-kilometrowego odcinka między kalifornijskimi miastami Merced i Madera.
– Ta dotacja ma kluczowe znaczenie dla władz, aby rozwijać swoją pierwszą zelektryfikowaną usługę między Merced i Bakersfield. To pokazuje, jak owocną współpracę tworzą stany i federacja w momencie, kiedy w Kalifornii uruchamiamy pierwszą w kraju, prawdziwą szybką kolej. W przyszłym tygodniu nasz zarząd rozważy przyznanie kontraktu na przyspieszenie prac projektowych dla tego transformacyjnego projektu – mówi Brian Kelly, prezes Kalifornijskich Kolei Dużych Prędkości.
To drugie dofinansowanie, jakie otrzymały Kalifornijskie Koleje Dużych Prędkości. Wcześniej była to nagroda w wysokości 24 mln dolarów, którą przeznaczono na projekty zwiększające bezpieczeństwo, wydajność i budownictwo kolejowe w mieście Wasco.
Władze Kalifornijskich Kolei Dużych Prędkości starają się również o dotacje federalne w wysokości 1,3 mld dolarów. Dofinansowanie zostałoby przeznaczone na obecną budowę między miastami Merced i Madera oraz zakup nowych elektrycznych pociągów.