Miasto Wrocław wybrało wykonawcę dokumentacji projektowej dla tramwaju na Maślice. Zwycięska oferta opiewa na kwotę 3 672 780 zł.
Trasa tramwajowa na Maślice liczyć ma 3,2 kilometrów długości. Jeżeli zakończy się pętlą, odcinek może mieć nawet 4 km. Dokładny przebieg określony zostanie bowiem po pracach projektowych. Trasa tramwajowa znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru.
Inwestycja swój początek będzie miała w pobliżu krańcówki przy Tarczyński Arena (ul. Pilczyckiej). Dalej poprowadzona zostanie wzdłuż ul. Maślickiej, następnie odbije w lewo w kierunku południowo-zachodnim – w stronę ulicy Suwalskiej i Królewieckiej. Swój bieg zakończy nieopodal centrum handlowego i linii kolejowej. Tam pasażerowie będą mogli przesiąść się do pociągów kursujących m.in. w stronę Zielonej Góry.
Założenia koncepcyjne zakładają powstanie na trasie 8 par przystanków na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim, przy ul. Suwalskiej, a także ul. Królewieckiej.
Dzięki realizacji inwestycji aż 11 tys. mieszkańców zyska lepszy dostęp do komunikacji miejskiej. Do najbliższego przystanku będą mieli nie więcej niż 500 metrów.
Nieprzypadkowy jest także wybór miejsca pod pętlę tramwajową.
W planach PKP S.A. jest wybudowanie w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej miasto planuje utworzyć park&ride.
– To wielkie i skomplikowane zadanie – podkreśla Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. – Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środo6wiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach.
Na przygotowanie dokumentacji projektowej zwycięska firma będzie miała dwa lata od dnia podpisania umowy. Inwestycję poprzedzą konsultacje społeczne.