Alstom i Królewska Komisja ds. AlUla (RCU) podpisali umowę na dostawę pionierskiego tramwaju zasilanego akumulatorowo. Kontrakt wart jest ponad 500 mln euro. Pojazd wyjedzie na najdłuższą na świecie linię bez sieci trakcyjnej.
W pełni zintegrowany system tramwajowy Alstom składać się będzie z 20 najnowocześniejszych tramwajów akumulatorowych Citadis B. Linia, po której kursować będą pojazdy, liczy 22,4 km długości I 17 przystanków, zapewniając dojazd do pięciu głównych historycznych dzielnic AlUla – miasta i oazy w północno-zachodniej Arabii Saudyjskiej, ok. 20 km od Mada’in Salih i 120 km na pd.-zach. od Tajmy.
-Projekt ten jest naprawdę wyjątkowy – zapewni mieszkańcom I turystom możliwość zobaczenia historycznego miasta z okien dostosowanego do klimatu tramwaju – mówi Mohamed Khalil, Dyrektor Zarządzający Alstom Arabia Saudyjska. – Ponadto, projekt odpowiada na element Wizji 2030 – w tym skupieniu się Arabii Saudyjskiej na mądrej ekologii.
Jaką role odgrywa Alstom? Firma rozpocznie od projektu system, następnie zintegruje, zainstaluje, przetestuje I uruchomi bezsieciowy tramwaj zasilany akumulatorowo. Alstom dostarczy także sprzęt zasilający sygnalizacyjny I komunikacyjny oraz zapewni pełną konserwację tramwajów przez 10 lat.
Zespoły serwisowe będą realizować naprawy jako tzw. warsztat objazdowy. Tym samym Alstom zwiększy ich dostępność I elastyczność pracy. Zapewni również solidne programy szkoleniowe dla motorniczych.
Tramwaje będą produkowane we francuskich zakładach Alstom, w tym w La Rochelle.