Wszystkie podejmowane inicjatywy sprawiają, że kształcimy kreatywnych inżynierów, gotowych do podejmowania trudnych wyzwań, którzy wiedzą i zaangażowaniem potrafią być na równi z najlepszymi kolegami z uczeni zagranicznych.
Czy są dalsze plany współpracy z Modertrans, a może z innym firmami zajmującymi się miejskim transportem szynowym?
To nawet już nie są plany, a rzeczywistość! Z firmą Modertrans aktywnie współpracujemy przy kilku kolejnych projektach dotyczących innowacyjnych rozwiązań w pojazdach szynowych. Firma dynamicznie się rozwija i cieszę się, że mamy w ten rozwój swój mały wkład. To zawsze duża satysfakcja dla naukowca, jeśli opracowane przez niego rozwiązania znajdują zastosowanie w rzeczywistości. Współpracujemy również z pozostałymi producentami pojazdów zarówno przy opracowywaniu koncepcji nowych pojazdów, jak również wykonując badania i optymalizując konstrukcję pojazdów już eksploatowanych. Nie mogę zdradzać zbyt wielu szczegółów tej współpracy – obowiązuje mnie tajemnica zawodowa.
Dr inż. Bartosz Firlik jest naukowcem, przedsiębiorcą, kierownikiem innowacyjnych projektów badawczych o tematyce związanej z konstrukcją oraz dynamiką pojazdów szynowych, autorem ponad 100 publikacji naukowych w tym obszarze a także laureatem kilkunastu nagród za działalność naukową i organizacyjną, w tym m.in. prestiżowej Nagrody Siemensa (edycja 2008), przyznawanej za wybitne osiągnięcia w technice i badaniach naukowych prowadzonych przez pracowników instytucji akademickich i pozaakademickich, jak również nagród Prezydenta Miasta Poznania, Prezesa Polskich Kolei Państwowych, Rektora Politechniki Warszawskiej oraz Rektora Politechniki Poznańskiej.