Spotkanie skomentował także Marek Kowalewski, prezes zarządu Terminal Promowy Świnoujście sp. z o. o.
– Przystępując do Porozumienia, widzimy szansę na zwiększenie obrotów poprzez lepsze wykorzystanie potencjału rozpoczętej w ubiegłym roku inwestycji, która umożliwi obsługę transportów intermodalnych w Świnoujściu. Obecnie te transporty, niestety, nie są realizowane. Jestem pewien, że takie wspólne działanie pozwoli nam skorzystać z doświadczenia firm, które takie usługi realizują. Terminal promowy w Świnoujściu oferuje do 13 połączeń promowych na dobę w relacjach ze szwedzkimi portami w Ystad i w Trelleborgu. Nasi klienci, zarówno armatorzy, jak i firmy branży spedycyjnej i logistycznej, oczekują od nas stałej poprawy infrastruktury dostępowej do portów – powiedział Marek Kowalewski.
Wizją docelową Porozumienia jest kreowanie, na bazie potencjału swoich przedsiębiorstw oraz sektora transportu kolejowego, spedycji i logistyki na terenie Polski i sąsiadujących krajów, platformy/sieci logistycznej jako układu podmiotów tworzących zintegrowany system logistyczny, rozpoznawalny w całej Europie.
Obecnie w ramach Porozumieniu działa już dwadzieścia podmiotów:
- BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o.,
- CLIP Intermodal Sp. z o.o.
- Euroterminal Sławków Sp. z o.o.,
- Koleje Litewskie (AB LG CARGO);
- Logit T.J. Kowalewski i Wspólnicy Sp. j.,
- PKP CARGO International a.s.,
- PKP CARGO Terminale Sp. z o.o.,
- PKP CARGO Connect Sp. z o.o.,
- PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o.,
- Polskie Koleje Państwowe S.A.,
- Spedycja Polska SPEDCONT Sp. z o.o.;
- Śląskie Centrum Logistyki S.A.,
- Terminale Przeładunkowe Sławków – Medyka Sp. z o.o.,
- Wielkopolskie Centrum Logistyczne Konin – Stare Miasto S.A.,
- Zarząd Portu Morskiego Elbląg Sp. z o.o.,
- Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.,
- Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg Sp. z o.o.,
- Zarząd Portu Morskiego Police Sp. z o.o.,
- Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
- Terminal Promowy Świnoujście sp. z o.o.