Brytyjskie konsorcjum Revolution VRL zakończyło budowę prototypu pierwszego lekkiego pociągu, przeznaczonego do obsługi linii o małym natężeniu ruchu oraz bocznic kolejowych. W październiku projekt zostanie zaprezentowany potencjalnym zainteresowanym przewoźnikom.
Prototyp powstał w Wielkiej Brytanii. Ma 18 metrów długości i pomieści łącznie 120 osób – w tym 56 na miejscach siedzących. Karoseria składu modułowego wykonana została z przetworzonego włókna węglowego. Pociąg jest dwusystemowy. Przy niskiej prędkości eksploatacji (ok. 32 km/h) zasilany jest bateriami. Jego prędkość maksymalna to ok. 100 km/h.
Każdy metr składu waży mniej niż tonę. Koszt eksploatacji porównywany może być do utrzymania autobusów. Koszt jednego pociągu to ok. miliona funtów.
Prototyp pociągu czeka na serię testów. Te przeprowadzone zostaną w Quinton Rail Technology Centre w Long Marston.