PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o zakończonej modernizacji trzech przystanków: Bydgoszcz Brdyujście, Bydgoszcz Akademia i Bydgoszcz Fordon. Dzięki remontom torów i wiaduktów przyspieszyły także pociągi na kierunku Chełmża i Piła. Łączny koszt prac przeprowadzonych w Bydgoszczy przez PLK sięgnął prawie 20 mln złotych w minionym roku.
Od grudnia podróżni na przystanku Bydgoszcz Brdyujście korzystają z nowej wiaty i odnowionego peronu. Stąd odjeżdżają pociągi do Bydgoszczy Głównej i Chełmży. Także na przystankach Bydgoszcz Akademia oraz Bydgoszcz Fordon kolejarze ustawili wiaty, które chronią podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Natomiast na przystanku Bydgoszcz Leśna zamontowano nową gablotę na informacje i rozkłady jazdy.
W grudniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły prace na dwóch wiaduktach w dzielnicy Fordon na linii Bydgoszcz – Chełmża (nr 209). Na obiektach nad ul. Brzechwy i ul. Kaliskiego wyremontowane zostały podpory i naprawiono powierzchnię wiaduktów. Pomalowane obiekty z odnowionymi gzymsami oraz podwyższonymi poręczami lepiej wpisują się w otoczenie. Dzięki pracom osiągnięto podstawową korzyść – pociągi między Bydgoszczą i Chełmżą jeżdżą sprawniej. Wcześniej, bo w czerwcu między przystankami Bydgoszcz Fordon i Bydgoszcz Brdyujście wymieniono tor, co pozwoliło przywrócić maksymalną na tym odcinku prędkość pociągów pasażerskich 60 km/h.
Remont przeszedł również ponad 70-metrowy wiadukt kolejowy nad ul. Grunwaldzką na linii Kutno – Piła Główna (nr 18). PLK wyremontowały betonowe i ceglane podpory oraz wykonały zabezpieczenie antykorozyjne. Wymienione zostały również tory. Efektem robót jest podniesienie prędkości pociągów pasażerskich z 60 do 100 km/h.
Na przeprowadzonych pracach skorzystali także mieszkańcy. Przylegająca do obiektu nieczynna dotąd kładka została wyremontowana. Bezpieczne przejście zapewniają nowe, wyższe balustrady, a rowerzystom prowadnice ułatwiają przejście z rowerami po schodach. Poprawiła się estetyka wiaduktu.
W grudniu, w bydgoskiej dzielnicy Flisy, między przystankiem Bydgoszcz Zachód a stacją Prądy, wymieniono ponad 2 km torów. Dzięki pracom na kolejnym odcinku zwiększono prędkość pociągów pasażerskich ze 100 do 120 km/h. W czerwcu zmodernizowany został przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. Zaświat w kierunku Ronda Józefa Szügyi Trajtlera. Wymiana torów oraz nawierzchni skrzyżowania ułatwiła przejazd kierowcom i podwyższony został poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.