CARGOUNIT, największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, oficjalnie odebrała od Alstom, globalnego lidera w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, pierwszą z kolejnych trzech zamówionych lokomotyw Traxx. Jednocześnie nastąpiło jej przekazanie w dzierżawę wieloletniemu klientowi, firmie CIECH Cargo, w ramach podpisanej nowej 5-letniej umowy najmu 3 sztuk najnowszych lokomotyw Traxx 3 DC.
Fot. Michał Ciechowski / Raport KolejowyPlatforma lokomotyw Traxx znalazła uznanie u przewoźników kolejowych w Europie i w Polsce za sprawą swojej niezawodności oraz niskich kosztów eksploatacji w całym cyklu życia. We flocie CARGOUNIT znajdują się obecnie już 3 lokomotywy Traxx MS2, wysoko oceniane przez przewoźników kolejowych.
– CARGOUNIT szybko się zmienia i dynamicznie pozyskuje do floty nowoczesne lokomotywy. Do końca 2021 roku liczba nowoczesnych lokomotyw w naszej spółce powiększy się o kolejnych 19 sztuk wobec stanu na koniec 2019 roku. Strategia CARGOUNIT zakłada pozyskiwanie nowoczesnych lokomotyw jedno – oraz wielosystemowych w odpowiedzi na rosnące potrzeby i indywidualne wymagania przewoźników odnośnie rodzaju taboru, jaki pragną eksploatować – mówi Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT.
W konferencji prasowej w trakcie Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO udział wziął m.in. Sławomir Nalewajka, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.
– Jesteśmy dumni, że CARGOUNIT i CIECHCargo wybrali najbardziej rozpowszechnione w Europie lokomotywy Traxx od Alstom. To potwierdza fakt, że spełniają one wysokie oczekiwania operatorów pod względem niezawodności, dostępności i łatwości utrzymania, przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów operacyjnych. Są dopuszczone do użytku w 20 krajach i przemierzają ponad 300 milionów kilometrów rocznie, w Polsce jeździ ich już 100. Jestem przekonany, że doskonale sprawdzą się we flocie CIECHCargo – dodaje Sławomir Nalewajka.
CARGOUNIT i CIECHCargo podpisały 5-letnią umowę najmu 3 sztuk lokomotyw Traxx DC3 w ramach procesu wymiany floty lokomotyw używanych na nowe. CIECHCargo jest klientem CARGOUNIT od 2003 roku, obie firmy od prawie dwóch dekad współpracują zarówno w zakresie najmu lokomotyw elektrycznych, jak i spalinowych.
– Lokomotywy Traxx, które wzmocnią taborCIECHCargo nie tylko charakteryzują się nowoczesnością i niezawodnością, ale także doskonale wpisują się w ideę zrównoważonego transportu, w myśl której zmieniamy nasze usługi, zarówno świadczone na rzecz spółek Grupy CIECH, jak i klientów zewnętrznych. To kolejny krok w transformacji CIECHCargo i ważny element zwiększania konkurencyjności naszej spółki – mówi Maciej Kempski, Prezes Zarządu CIECHCargo.
O inwestycji mówił także Prezes Zarządu CARGOUNIT.
– Pozyskanie 3 sztuk lokomotyw Traxx DC3 przez CIECHCargo to rezultat przemyślanej decyzji biznesowej naszego Klienta, który podjął decyzję o wyborze lokomotyw Traxx DC3 w wyniku wnikliwych analiz dotyczących niezawodności i kosztów ich użytkowania. Podpisanie z CIECHCargo kolejnej umowy najmu jest dowodem na wzajemne zaufanie i zrozumienie przez nas potrzeb naszego Klienta. Cieszymy się z kontynuacji współpracy i że możemy dostarczyć do CIECHCargo najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne, tym samym przyczyniając się do wzmocnienia konkurencyjności firmy – podsumowuje Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT.
PESA podpisała dzisiaj z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy umowę na dostawę 10 tramwajów, z opcją na kolejnych 36 sztuk. Wartość zamówienia podstawowego to 102 mln zł. Bydgoszcz od początku procesu wymiany starego taboru na nowe pojazdy stawiała na tramwaje PESA. W sumie jest ich już w mieście 35. Dwa z nich […]
Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei zawiadamia, opierając się na informacjach rządowych, że istnieje możliwość złożenia wniosku o umorzenie całości lub części zaległości podatkowej. Umorzenie zaległości podatkowej- na czym polega? Umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej to ulga polegająca na zwolnieniu z obowiązku zapłaty istniejących zaległości podatkowych podatnika. Decyzja jest uznaniowa wobec czego to […]
Niezidentyfikowany bagaż pozostawiony bez opieki na dworcu w Rzepinie zdestabilizował ruch w rejonie stacji i postawił na nogi saperów z Samodzielnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji KWP w Gorzowie Wlkp. W poniedziałkowy wieczór, 13 stycznia, funkcjonariusze ze słubickiej komendy otrzymali zgłoszenie dotyczące ujawnienia przez strażników ochrony kolei niezidentyfikowanego bagażu na terenie dworca w Rzepinie. – W obrębie […]