Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, a także Laude Smart Intermodal.
Powiązane artykuły
UTK udostępnił interaktywną mapę obiektów infrastruktury usługowej
Interaktywna mapa obiektów infrastruktury usługowej jest już dostępna w internecie. Dane opublikował Urząd Transportu Kolejowego. Rozwiązanie to pozwala na zwiększenie dostępności informacji o OIU, co znacząco ułatwi uzyskanie danych dla zainteresowanych dostępem przewoźników kolejowych oraz klientów kolei. Interaktywna mapa OIU zapewnia dostęp do danych zebranych w Rejestrze Obiektów Infrastruktury Usługowej. Mapa pozwala na łatwe wyszukanie […]
Pierwsza usterka nowej Hybrydy Newagu
Usterka generatora wyłączyła na chwilę z użytkowania zachodniopomorską hybrydę – IMPULS 2 typu 36WEh. To pierwsza od debiutu usterka zanotowana w tym pociągu. O sprawie informuje portal naszemiasto.pl. Problemy z generatorem w pociągu relacji Szczecin Główny – Kołobrzeg miały miejsce w poniedziałek 8 lutego, na stacji kolejowej w Gryficach. Skład nie mógł kontynuować jazdy. Z […]
Rewitalizacja trasy Jelenia Góra – Karpacz kosztować może nawet 100 mln zł
Rewitalizacja trasy kolejowej z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza kosztować może nawet 100 mln zł. Studium wykonalności odcinka jest już na finalnym etapie przygotowania. Podpisanie przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego aktu notarialnego, dotyczącego przejęcia linii, odbędzie się na przełomie III i IV kwartału 2020 r. Jak informuje Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, studium wykonalności […]