China State Railway Group, znana również jako China Railway (CR) ma uruchomić kolej dużych prędkości na terenie Tybetu w czerwcu br. Tym samy pociągi Fuxing będą dostępne we wszystkich chińskich prowincjach.
Budowa linii kolejowej, która połączyła stolicę regionu Lhasę z Nyingchi we wschodnim Tybecie, rozpoczęła się w 2014 roku, a zakończyła się 31 grudnia 2020 roku. Jest to pierwsza w pełni zelektryfikowana linia kolejowa w Tybecie. Jej długość wynosi 435 km, przebiega przez 47 tuneli i 120 mostów. Pociągi mają poruszać się na niej z prędkością 160 km / h. Chiny rozwijają sieć kolejową w południowo-wschodnim Tybetańskim Regionie Autonomicznym, próbując połączyć odległe obszary z Chinami kontynentalnymi. Po kolei Qinghai-Tybet kolej Syczuan-Tybet będzie drugą linią prowadzącą do Tybetu, obejmującą południowo-wschodnią część Płaskowyżu Qinghai-Tybet.
Pociągi Fuxing będą wyposażone w instalację tlenową i dwa rodzaje napędu – elektryczny i spalinowy, ponieważ ponad 90% linii będzie przebiegać przez obszary położone około 3000 metrów nad poziomem morza. Napęd spalinowy ma być zabezpieczeniem na wypadek sytuacji awaryjnych, które mogą wystąpić na płaskowyżu.
Prezes Zarządu CR Lu Dongfu powiedział, że samodzielnie opracowane w Chinach pociągi Fuxing jeżdżą obecnie z prędkością w zakresie od 160 km / h do 350 km / h. Kraj dąży do zwiększenia całkowitej długości swojej sieci kolei dużych prędkości z 37 900 km do około 50 000 km w 2025 r. Taka sieć kolejowa ma przebiegać przez 98% miast. Do końca 2020 roku wszystkie pociągi dużych prędkości w Państwie Środka przejechały bezpiecznie ponad 836 mln km, przewożąc 827 mln pasażerów.