Jaka jest żywotność tego typu elementów i na jaką gwarancję z Waszej strony może liczyć klient?
Żywotność sprzęgów międzyczłonowych oceniamy na około 30 lat, dlatego jest to tożsame z przewidywaną żywotnością pojazdów szynowych. Oczywiście w przejściach międzyczłonowych występują elementy eksploatacyjne, które w celu zapewnienia prawidłowego działania podlegają wymianie zgodnej z dokumentacją DTR. Elementami przejścia międzyczłonowego, dla których zalecana jest po kilku latach wymiana są opończe (harmonie wewnętrzne i zewnętrzne) i tarcze obrotowo uchylne stanowiące część podłogi.
Do których modeli pojazdów adresujecie swoją ofertę?
Nasza oferta przewidziana jest do wszystkich modeli pojazdów szynowych, w których występuje większa niż 1 liczba członów. Dotyczy to zarówno nowych modeli jak również obecnie modernizowanych. Dzięki dialogowi technicznemu jesteśmy w stanie wspólnie wypracować rozwiązanie, które zapewni funkcjonalność i jednocześnie pozwoli na znalezienie dodatkowych oszczędności dla projektów.
Zapewniacie także dialog techniczny, jak to dokładnie wygląda?
Dialog techniczny jest dla nas priorytetem. W przypadku produkcji nowego pojazdu staramy się doprowadzić do spotkania inżynierów Klienta i naszych. Następnie przygotowywane są propozycje rozwiązań technicznych, które mogą podlegać zmianom. Nie zamykamy się również na modyfikację przygotowanych przez nas projektów i zawsze staramy się dostosować do wymagań specyfikacji. Jeżeli pozwala na to czas w fazie projektowania, przygotowujemy prototypy naszych koncepcji i szczegółowo konsultujemy projekty z Klientem. Nasi inżynierowie zawsze i jednocześnie pozwoli na znalezienie dodatkowych oszczędności dla projektów.
Zapewniacie także dialog techniczny, jak to dokładnie wygląda?
Dialog techniczny jest dla nas priorytetem. W przypadku produkcji nowego pojazdu staramy się doprowadzić do spotkania inżynierów Klienta i naszych. Następnie przygotowywane są propozycje rozwiązań technicznych, które mogą podlegać zmianom. Nie zamykamy się również na modyfikację przygotowanych przez nas projektów i zawsze staramy się dostosować do wymagań specyfikacji. Jeżeli pozwala na to czas w fazie projektowania, przygotowujemy prototypy naszych koncepcji i szczegółowo konsultujemy projekty z Klientem. Nasi inżynierowie zawsze uczestników ruchu. Równolegle wykonywana jest precyzyjna, wymagająca wysokich kompetencji, produkcja opończy. W naszej hali produkcyjnej znajdują się w pełni zautomatyzowane maszyny, które laserowo tną pasy opończy. W ostatnim etapie po zakończeniu montażu kompletne przejście międzyczłonowe przechodzi serie testów mających potwierdzić jego funkcjonalność, jak również odporność na warunki atmosferyczne. Gotowy produkt przekazywany jest do Klienta i razem z naszymi inżynierami montowany na pojeździe.
Gwarantujecie czystość patentową nowych projektów, co to dokładnie znaczy?
Jak wspomniałem wcześniej, jednym z głównych czynników hermetyzacji rynku producentów przejść międzyczłonowych jest mnogość patentów, co wzbudza obawy naszych Klientów pod kątem możliwych problemów w ewentualnych dyskusjach prawnych, które mogą spowodować wstrzymanie produkcji pojazdu szynowego lub jego eksploatację. Dlatego też nasze rozwiązania techniczne są od podstaw opracowywane przez naszych inżynierów i czerpią inspirację tylko z naszych autorskich rozwiązań. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klienta, współpracujące z nami biuro prawne specjalizujące się w prawie patentowym, na każde z zaprojektowanych przez nas nowe przejście międzyczłonowe przeprowadza badanie czystości patentowej, które później przekazywane jest do Zamawiającego. Takie działanie pozwala na bezpieczną współpracę i realizację nowych projektów.