W sobotę – 23 kwietnia uruchomiona została komunikacja na nowej trasie tramwajowej łączącej poznańskie Naramowice z północno-wschodnią częścią miasta. Projekt budowy trasy stanowi jedną z największych poznańskich inwestycji infrastrukturalnych ostatnich lat.
Zadania to ma ogromne znaczenie w udrożnieniu komunikacji. Przełoży się także na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń i obniżenia poziomu hałasu w rejonie Naramowic.
Realizowana inwestycja obejmowała budowę torowiska o długości ok. 3,3 km z ośmioma przystankami, jak również całościową przebudowę układu drogowego wraz z dojazdami i skrzyżowaniami o łącznej długości prawie 7,5 km..
Ważnym elementem projektu było zapewnienie zasilania trakcji tramwajowej. W tym celu zaprojektowano i wybudowano dwie podstacje trakcyjne Naramowice i Wilczak. Inwestor wyposażył obiekty elektroenergetyczne w nowoczesne urządzenia oraz systemy automatyki cyfrowej dostarczone przez krajowego producenta spółkę ELETER-PKP. Sterowanie, jak również nadzór nad nowymi stacjami prostownikowymi realizuje zdalnie Centrum Dystrybucji Mocy (CDM) MPK Poznań. Spółka kontroluje całą tramwajową infrastrukturę zasileniową miasta..