Wywiady

FPS: “Pracujemy nad strategią i planami rozwojowymi” [WYWIAD]

Pozostając w temacie kontraktów eksportowych. Obecnie FPS pozyskała bardzo duży kontrakt na dostawę nowych wagonów od IC. Na polskim rynku oprócz PKP Intercity, inny pomiot nie zleci produkcji wagonów pasażerskich, a na kolejne tak duże zamówienie na wagony możemy jeszcze trochę poczekać. Czy to nie czas, aby FPS zaczęła się ze szczególną uwagą przyglądać zagranicznym przetargom?

Jak już wcześniej wspominałem, to jeden z możliwych kierunków rozwoju, nad którym będziemy pracować.

Pierwszy Plus dotarł już do lubuskiego zakładu POLREGIO. Jest to pierwsza realizacja FPS na dwunapędowe jednostki. Czy możemy spodziewać się kolejnych? Czy FPS będzie dalej rozwijać swoją ofertę zespołów trakcyjnych?

Kolejny projekt wkrótce. Jak już wspomniałem, pracujemy nad strategią i kierunkami rozwoju, i myślę, że będziemy poszerzać ofertę zespołów trakcyjnych.

Temat alternatywnych źródeł energii jest wciąż żywy w branży. Czy FPS będzie kontynuować prace nad wodorem, tak aby móc oferować Plusa z wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz w wersji elektryczno-akumulatorowej?

Jestem przekonany, że będziemy kontynuować prace nad technologią wodorową, ponieważ widzimy w niej duży potencjał na przyszłość. Chcemy rozwijać nasze kompetencje w tym obszarze, aby móc zaoferować innowacyjne i ekologiczne rozwiązania transportowe. Wierzymy, że ta technologia odegra kluczową rolę w przyszłości transportu.

Jeżeli tak, to kiedy realnie FPS może być gotowe do zaoferowania takiego wodorowego lub też akumulatorowego rozwiązania swoim klientom?

Obecnie jest zbyt wcześnie, aby precyzyjnie określić terminy realizacji lub wprowadzenia nowych rozwiązań. Pracujemy jeszcze nad ostatecznymi szczegółami i planami. Chociaż dokładne daty nie są jeszcze dostępne, mogę zapewnić, że będziecie jednymi z pierwszych, którzy zostaną na bieżąco informowani o postępach i ważnych aktualizacjach.

Dodaj komentarz