Faza iniekcji kompensacyjnej aktywnej miała miejsce na dwóch szachtach jednocześnie od 1 do 18 września 2023.
Tunneling to przyszłość metropolii
Po zakończeniu tej fazy prac mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że kolejne zakresy robót wspomagające przejście tarczy TBM nie powinny wzbudzać tylu emocji co ten pierwszy odcinek. Iniekcja kompensacyjna to technologia która jest z powodzenia wykorzystywana przez grupę Soletanche Bachy na świecie. W Polsce wykonywaliśmy ją po raz pierwszy, ale z pewnością nie ostatni. Myślę, że jest to technologia przyszłości i cieszę się, że mogłem przekonać się o jej skuteczności osobiści – podsumowuje Wojciech Walczak.
***
Zadanie: Wykonanie iniekcji kompensacyjnej (ang.compensation grouting) pod budynkami zlokalizowanymi w Łodzi przy ul. Mielczarskiego 23,25 i 28/30 znajdującymi się w obszarze odziaływań drążonego przez wykonawcę tunelu kolejowego.
Zadanie zrealizowane w ramach projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN – T). Etap II, Odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska / Łódź Żabieniec.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu objęta umową o dofinansowanie: 1748 458 322,72 PLN. Wartość finansowania z Unii Europejskiej 1 384 464 639,48 PLN
Generalny Wykonawca – Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki
Inwestor – PKP Polskie Linie Kolejowe. S.A.